تائید ادغام فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن توسط مقامات اروپایی

تائید ادغام فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن توسط مقامات اروپایی

ادغام خبرساز فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن یک قدم دیگر به واقعیت نزدیک‌تر شد زیرا مقامات اتحادیه اروپا این همکاری را تائید کرده‌اند.

رویترز به نقل از منابع مطلع گزارش داده مقامات اروپایی این ادغام را که باعث می‌شود چهارمین خودروساز بزرگ دنیا متولد شود تائید کرده‌اند.

اگرچه چیزی به‌صورت رسمی اعلام نشده اما به نظر می‌رسد این دو شرکت خودروسازی توانسته‌اند نگرانی‌های مربوط به قوانین ضد انحصار را با دادن تضمین‌های مناسب به تویوتا که جوینت ونچر تولید ون با فرانسوی‌ها دارد رفع کنند. به عنوان بخشی از توافق صورت گرفته ظاهراً قرار است پژو-سیتروئن تولید ون‌های تویوتا را افزایش داده و آن‌ها را با قیمتی نزدیک به قیمت تمام شده به فروش برساند.

به لطف این موضوع و دیگر تغییرات کوچک اتحادیه اروپا می‌تواند این ادغام را تا پایان سال تائید نهایی بکند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد ادغام دو شرکت موردبحث زودتر از ضرب‌الاجل دوم فوریه انجام خواهد شد.

اگرچه احتمال دارد بیانیه رسمی این موضوع به زودی منتشر شود اما فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن اخیراً اعلام کرده‌اند شرکتی جدید با نام استلانتیس تشکیل خواهد شد. مدیرعامل استلانتیس کارلوس تاوارس خواهد بود که هدایت پژو-سیتروئن را بر عهده دارد. از دیگر مدیران ارشد این شرکت می‌توان به آندرا آگنلی، جان الکان و رابرت پژو اشاره کرد.

پیش از تشکیل این شرکت دو کمپانی اقدام به انجام برخی تغییرات و صرفه‌جویی ۲.۶ میلیارد یورویی خواهند کرد. گفته می‌شود این ادغام می‌تواند بیش از ۵ میلیارد یورو صرفه‌جویی سالانه را برای هر دو خودروساز به ارمغان بیاورد.

صرف‌نظر از مزیت‌های اقتصادی و مالی، فیات-کرایسلر و پژو-سیتروئن قبلاً اعلام کرده‌اند این ادغام طبق انتظارات تا پایان سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ نهایی خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
17 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.