تأیید رسمی استفاده از پیشرانهٔ ۴ سیلندر هیبریدی در مرسدس C63 جدید

تأیید رسمی استفاده از پیشرانهٔ ۴ سیلندر هیبریدی در مرسدس C63 جدید

وقتی در آوریل سال ۲۰۱۸ رئیس AMG «توبیاس موئرس» اعلام کرد که نسل بعدی C63 هیبریدی خواهد بود، بسیاری از علاقه‌مندان را شگفت‌زده کرد. دلیل این کار مقررات سخت‌گیرانهٔ آلایندگی است که مردان AMG را مجبور کرده به سمت الکتریکی‌سازی بروند. سپس در اکتبر سال ۲۰۱۹ نیز شایعه‌ای منتشر شد که ادعا می‌کرد C63 جدید نیمی از سیلندرهای خود را از دست خواهد داد. حالا سرانجام مرسدس رسماً این کوچک‌سازی شدید پیشرانهٔ C63 را تأیید کرده است.

مهندس ارشد C کلاس «کریستین فروه» در مصاحبه‌ای با کارانددرایور اطلاعات مهمی در مورد نسل جدید C کلاس (W206) را فاش کرده است. به گفتهٔ وی، این خودرو روی پلت‌فرم محرک عقب بر گرفته از S کلاس ساخته می‌شود زیرا دستیابی به این نوع هندلینگ و تعادل با یک پلت‌فرم محرک جلو غیرممکن است. از سوی دیگر اما همهٔ نمونه‌های نسل بعدی C کلاس صرفاً با پیشرانه‌های چهار سیلندر عرضه خواهند شد که این شامل مدل‌های AMG هم می‌شود. فعلاً مشخص نیست که مدل C43 کنونی به C53 تغییر نام خواهد داد یا نه اما میدانیم که مطمئناً پیشرانهٔ V6 آن با چهار سیلندر جایگزین خواهد شد. مدل پرچم‌دار C63 نیز غرش V8 را از دست خواهد داد و به یک پیشرانهٔ چهار سیلندر هیبریدی مجهز خواهد شد که به گفتهٔ کارانددرایور، بیش از ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

هرچند هنوز نسل کنونی C کلاس در برخی از نقاط جهان و به‌خصوص در اروپا با گیربکس دستی عرضه می‌شود اما در نسل بعدی این‌گونه نخواهد بود زیرا همهٔ نسخه‌های W206 صرفاً با یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک ارائه می‌شوند. در همین حال، مرسدس قبلاً اعلام کرده بود که به‌منظور پایان دادن به مشکل تأخیر توربو، در سال ۲۰۲۱ یک محصول تولیدی را با توربوشارژ الکتریکی معرفی خواهد کرد. حال برخی معتقدند که C63 جدید یکی از اولین مدل‌هایی خواهد بود که به تکنولوژی e-Turbo مجهز می‌شود اما فعلاً هیچ‌چیز رسمی نیست.

قرار است نسل جدید مرسدس بنز C کلاس رسماً در تاریخ ۲۳ فوریه (۵ اسفند) رونمایی شود که این یعنی تا چند روز دیگر باید برای همیشه با موتورهای هشت سیلندر در این سدان کامپکت خداحافظی کنیم. این در حالی است که تا همین چند سال پیش، در سینهٔ نسل قبلی C63 نیروگاه فوق‌العادهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی مرسدس نعره می‌زد و لرزه بر اندام رقبا می‌انداخت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 17 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.