تأخیر چشمگیر در احداث گیگافاکتوری آلمان تسلا

تأخیر چشمگیر در احداث گیگافاکتوری آلمان تسلا

ظاهراً گیگافاکتوری آلمان تسلا با تأخیر قابل‌توجهی روبرو شده و شاید تا تابستان سال جاری میلادی تکمیل نشود.

یکی از نشریه‌های آلمانی می‌گوید برخی ساختمان‌های اصلی در سایت نزدیک برلین هنوز تأسیس نشده‌اند و اگرچه توضیحی ارائه نشده اما این منبع خبری افزوده تسلا هنوز کاربری این ساختمان‌ها را به مقامات اعلام نکرده است.

اتونیوز می‌گوید در اسناد ثبت شده نزد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، تسلا از عدم توانایی در رعایت چارچوب‌های زمانی تأسیس ساختمان‌ها اطلاع داشته و دلیل آن نیز مشکلات مربوط به هماهنگی با رگلاتوری، استخدام کارکنان، زنجیره تأمین و… بوده است. همچنین احتمال دارد تسلا با مشکلاتی در تهیه تجهیزات تولید و فرایندهای مرتبط با توانایی تولید محصولات باکیفیت بالا روبرو شود.

گیگافاکتوری آلمان تسلا اقدام به تولید مدل Y برای عرضه در بازارهای اروپایی خواهد کرد و همچنین سلول‌های باتری جدید ۴۶۸۰ را نیز تولید خواهد نمود. این خودروساز آمریکایی هدف خود را شروع تولید در اواسط سال ۲۰۲۱ اعلام کرده بود.

علاوه بر وجود برخی تأخیرها تسلا شاید به اندازه‌ای که قبلاً تصور می‌شد کمک‌های دولتی دریافت نکند. در خبرها آمده که پس از تائید ارائه کمک‌ها و مشوق‌ها به تسلا توسط اتحادیه اروپا، ب ام و به همراه دیگر خودروسازان درخواست دریافت مشوق‌هایی به منظور تولید بیشتر خودروهای الکتریکی را ارائه کرده‌اند. گفته می‌شد تسلا ۱ میلیارد یورو کمک دولتی را برای تأسیس گیگافاکتوری آلمان دریافت خواهد کرد.

سخنگوی وزیر اقتصاد آلمان گفته که این رقم هنوز نهایی نشده است:

ما در حال حاضر نمی‌توانیم مبلغ کمک به تسلا را تائید کنیم. در حال حاضر فعلاً سرمایه نهایی برای پروژه‌های شخصی تعیین نشده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.