تأثیر قوانین جدید آلودگی محیط‌زیست روی طراحی بدنه خودروها

تأثیر قوانین جدید آلودگی محیط‌زیست روی طراحی بدنه خودروها

رئیس بخش طراحی فولکس‌واگن، والتر دا سیلوا، به طراحی‌های ساده و پاک علاقه زیادی دارد و این موضوع در آخرین مدل‌های این خودروساز آلمانی به خوبی مشهود است. در همین حال قوانین مرتبط با آلودگی هوا و دی‌اکسید کربن سخت‌تر شده است و طبق گفته دا سیلوا، این موضوع باعث می‌شود تا خودروسازان در آینده طراحی زیباشناسانه را در راه بهینه‌سازی‌های آئرودینامیک و مصرف بهتر سوخت، فدا کنند.

وی در گفتگو با اتونیوز اروئا نسبت به موج وسایل نقلیه با طراحی‌های پیچیده و ناهمگون در پایان دهه کنونی، هشدار می‌دهد:

با این‌که نظر من به طراحی‌های ساده تغییری نخواهد کرد، ولی از این جهت نگرانم که قوانین سفت و سخت‌تر آلودگی باعث بروز بی‌نظمی و طراحی‌هایی شود که از نظر زیبایی‌شناسانه راضی‌کننده نباشند.

آقای دا سیلوا این طور استدلال می‌کند که خودروسازان برای کاهش آلودگی می‌بایست از وزن و ضریب دراگ خودرویشان بکاهند:

در این زمینه، راه‌های مختلفی می‌توانند وجود داشته باشند؛ از جمله استفاده از مصالح مختلف برای کاهش وزن. ولی آئرودینامیک یک هنر نیست؛ بلکه یک علم است. یک تونل باد، اهمیتی به تصویر ذهنی از یک برند یا احساسات اشخاص نمی‌دهد؛ تونل باد فقط عملکرد آیرودینامیک مدل خودرو و ضریب دراگ آن را اندازه می‌گیرد.

والتر دا سیلوا در این زمینه نسل سوم از تویوتا پریوس و هوندا اینسایت را مثال می‌زند که طراحی هر دو بر اساس ضریب دراگ کمتر صورت گرفته است:

بخش‌های مختلف و نمای جانبی هر دو کاملاً شبیه به هم است. تنها چیزی که می‌توان با آن، این دو را از هم تشخیص داد، برخی المان‌های گرافیکی است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.