ب‌ام‌و M5 جی پاور، غول مرحله آخر سدان ها!

ب‌ام‌و M5 جی پاور، غول مرحله آخر سدان ها!

حدود یک هفته پیش بود که جی پاور کیت تیونینگ خود برای ب‌ام‌و M8 را معرفی کرد. همین سرنوشت برای سدان پرقدرت M5 نیز رقم خورده است. این خودرو هوریکان RS نام داشته و از پوشش بدنه به رنگ نارنجی متالیک با قیمت ۲۸۰۰ یورو استفاده کرده است. البته به این مورد باید کاپوت فیبر کربنی ۵۲۳۶ یورویی با پف مرکزی و ورودی‌های هوا را اضافه کنیم.

سوپر سدان جذاب ب‌ام‌و از رینگ‌های فورج کاری شده ۲۱ اینچی و لاستیک‌های میشلین استفاده کرده و کل این مجموعه قیمت ۹۵۴۵ یورویی دارد. سیستم اگزوز استوک نیز جای خود را به نمونه تیتانیومی با خروجی‌های ۱۰۰ میلی‌متری داده است. از دیگر بهبودهای این خودرو می‌توان به اگزوز خاص جی پاور اشاره کرد که قیمت قابل‌توجه ۸۴۴۹ یورویی دارد.

اما بزرگ‌ترین تغییرات این سوپرکار چهار درب در زیر کاپوت رخ داده جایی که نیروگاه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی ب‌ام‌و هم‌اکنون قدرت قابل‌توجه ۸۲۹ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۵۰ نیوتون متری تولید می‌کند. این تغییرات باعث شده M5 جی پاور شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعتی داشته باشد.

این قدرت قابل‌توجه با استفاده از یک جفت توربوشارژر سفارشی (قیمت ۵۹۹۰ یورو)، سیستم اگزوز یاد شده و طیف گسترده‌ای از بازنگری‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به دست آمده است. موضوع جالب اینکه جی پاور می‌گوید حداکثر سرعت قابل‌توجه این خودرو به خاطر حفاظت از رینگ و لاستیک‌ها محدود شده و در صورت وجود شرایط مناسب می‌توان به سرعت‌های بالاتر هم دست یافت.

شایعاتی درباره معرفی نسخه قوی‌تر M5 توسط خود ب‌ام‌و وجود دارد. گفته می‌شود این خودرو در نسخه CS و با پیشرانه جدید ۸ سیلندر توئین توربویی تولید خواهد شد که با کد S68 شناخته می‌شود. قدرت این خودرو فراتر از خروجی ۶۱۷ اسبی M5 کامپتیشن خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.