ب‌ام‌و i7 برای رقابت با مرسدس بنز EQS می‌آید!

ب‌ام‌و i7 برای رقابت با مرسدس بنز EQS می‌آید!

ب‌ام‌و هم روی خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری کرده و به دنبال ارائه نسخه‌ی الکتریکی از محصولات کلیدی خود در چند سال آینده است. باواریایی ها ظاهراً درصدد تولید نسخه تمام الکتریکی سدان پرچم‌دار خود یعنی سری ۷ هم هستند، خودرویی که احتمالاً با نام i7 شناخته خواهد شد. این خودرو همانند iX3 تفاوت‌های ساختاری با دیگر اعضای خانواده سری ۷ خواهد داشت.

شایعات درباره این خودرو چند ماهی است که به گوش می‌رسد اما BMW بلاگ اخیراً گفته که ب‌ام‌و به‌صورت رسمی تولید i7 را تائید کرده است. البته این خودرو بر پایه نسل بعدی سری ۷ شکل خواهد گرفت.

سری ۷ الکتریکی بخشی از برنامه‌های ب‌ام‌و برای حذف پیشرانه‌های ۸ و ۱۲ سیلندر و استفاده از پیشرانه‌های کوچک‌تر به همراه کمک الکتریکی خواهد بود. پیشرانه ۶ سیلندر B58 ب‌ام‌و نیروگاه بخش اعظم محصولات ب‌ام‌و حتی نسخه سطح بالای ۷۶۰i خواهد بود. این خودرو هم‌اکنون در بطن خود نیروگاه ۱۲ سیلندر را جای داده است.

ظاهراً دو نسخه از i7 در دسترس خواهد بود. یکی از این مدل‌ها دارای باتری ۸۰ کیلووات ساعتی خواهد بود درحالی‌که مدل دوم از باتری بزرگ‌تر ۱۲۰ کیلووات ساعتی سود خواهد برد. این امر باعث ایجاد شعاع حرکتی ۶۰۰ کیلومتری می‌شود. همچنین احتمال عرضه i7 فقط به‌صورت طویل به منظور ایجاد فضای بیشتر وجود دارد.

طراحان صنعتی هم با توجه به این اخبار دست‌به‌کار شده و رندری از i7 جدید را منتشر کرده‌اند. در این رندر شاهد جلوپنجره‌ای بزرگ و سپر جلو با طراحی نه چندان اسپورت هستیم. رینگ ها نیز ظاهر آئرودینامیک به خود گرفته و پورت شارژ خودرو نیز در گلگیر جلو سمت راننده دیده می‌شود. در کاپوت نیز از لوگوی جدید ب‌ام‌و استفاده شده است.

نسل جدید ب‌ام‌و سری ۷ در سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد و مرسدس بنز هم تا آن زمان سدان پرچم‌دار و الکتریکی EQS را معرفی خواهد کرد. قطعاً i7 برای رقابت با EQS به میدان خواهد آمد. این خودرو همچنین باید به مصاف جگوار XJ تمام الکتریکی هم برود. این گربه بریتانیایی در سال ۲۰۲۱ رونمایی می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.