ب‌ام‌و در اندیشه ساده‌سازی سبد محصولات و تمرکز روی خودروهای الکتریکی

ب‌ام‌و در اندیشه ساده‌سازی سبد محصولات و تمرکز روی خودروهای الکتریکی

چند سال پیش را به یاد می‌آورید که ب‌ام‌و انواع مختلف سری ۳ شامل سدان، استیشن و گرن توریسمو و همچنین سری ۴ کوپه، کابریولت و گرن کوپه را عرضه می‌کرد؟ خیلی دور را نمی‌گوییم بلکه سال ۲۰۱۴ را عرض می‌کنیم.

در حقیقت همه این خودروها پایه و اساس مشترکی داشته‌اند و ب‌ام‌و حالا به دنبال ساده‌سازی سبد محصولات خود است تا حاشیه سود عملیاتی بیشتری داشته باشد. گفته می‌شود این اولین تصمیم مهم برای سرمایه‌گذاری بزرگ روی خودروهای الکتریکی می‌باشد.

با اینکه میزان فروش خودروسازان مشهور به خاطر همه‌گیری کرونا کاهش یافته اما مدیر مالی ب‌ام‌و می‌گوید اگر فعالیت مردم پس از ماه فوریه آغاز شود ما می‌توانیم شاهد فروش معقولی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ باشیم.

یکی دیگر از فاکتورهایی که می‌تواند ب‌ام‌و را به وضعیت پیش از همه‌گیری کرونا و رسیدن از حاشیه سود ۸ به ۱۰ درصدی برساند توافق برگزیت است. البته این شرکت در سال ۲۰۲۲ سهم خود از جوینت ونچر چینی را نیز از ۵۰ به ۷۵ درصد خواهد رساند.

نیکولاس پیتر اظهار می‌دارد:

ما درباره آینده دور صحبت نمی‌کنیم بلکه هدف ما دست‌یابی به سود بالاتر در کوتاه‌مدت است.

باواریایی ها هدف خود برای دست‌یابی به سود را در مارس امسال اعلام خواهند کرد.

مدیر ب‌ام‌و همچنین حس می‌کند صنعت خودرو شاید با ادغام‌های بیشتری همراه شود زیرا خودروسازان چالش‌های زیادی درباره آینده الکتریکی سازی و دست‌یابی به اهداف آلایندگی دارند. البته گفته می‌شود ب‌ام‌و می‌تواند بدون هرگونه کمک خارجی این مسائل را حل‌وفصل کند.

پیتر گفته است:

ما کاملاً مطمئن هستیم که به تنهایی می‌توانیم کارها را انجام دهیم.

البته به خاطر اینکه هنوز تولید خودروهای الکتریکی هزینه‌بر بوده و این خودروها سهم نسبتاً کمی از بازار را دارند به همین خاطر با حاشیه سود کمتری همراه هستند. مدیر ب‌ام‌و دراین‌باره می‌گوید:

به همین خاطر است که سرمایه‌گذاری اهمیت زیادی دارد. ما باید راه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها به ویژه در بخش سلول‌ها و باتری‌ها پیدا کنیم.

خب پس از ب‌ام‌و چه چیزی را در آینده نزدیک انتظار خواهیم داشت؟ اول از همه پیچیدگی کمتر. به این ترتیب پیشرانه‌ها و آپشن های کمتری برای خودروها در نظر گرفته خواهد شد. همچنین اگر برخی محصولات با فروش کم حذف شوند تعجب نخواهیم کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 17 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.