ب‌ام‌و خواهان تقویت روابط خود با تویوتاست

ب‌ام‌و خواهان تقویت روابط خود با تویوتاست

تویوتا و ب‌ام‌و قبلاً رابطه نزدیکی داشته‌اند که شامل به اشتراک‌گذاری پلتفرم و پیشرانه‌ها برای دو خودروی Z4 و سوپرا بوده است. رئیس این خودروساز آلمانی حتی به گسترش روابط با طرف ژاپنی علاقه مند است. اولیور زیپس مدیرعامل ب‌ام‌و گفته است:

در دهه‌های آینده ما به دنبال تقویت روابط خواهیم بود.

همکاری بین این دو خودروساز مشهور تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت اما زیپس از گسترش بیشتر روابط با تویوتا استقبال کرده است. از نظر او، داشتن یک شریک در توسعه خودروهای سلول سوختی به منظور پیشرفت هرچه بیشتر امری ضروری است.

تویوتا شریکی عالی برای پشتیبانی از تکنولوژی سلول سوختی ب‌ام‌و است زیرا ژاپنی‌ها یکی از معدود برندهایی هستند که این تکنولوژی را جدی گرفته‌اند. برای مثال تویوتا اخیراً دومین نسل میرای را به‌صورت نصفه و نیمه رونمایی کرده است.

این سدان جدید از طراحی مرسوم‌تری نسبت به نسل اول برخوردار بوده و از طراحی دیفرانسیل عقب استفاده کرده است. قوای محرکه این خودرو حدود ۳۰ اسب بخار قوی‌تر از نسل اول بوده و خروجی آن حدود ۱۸۲ اسب بخار می‌باشد. دومین نسل میرای حداقل در تست‌های ژاپن برد حدود ۸۵۰ کیلومتری را بر جای گذاشته است.

زیپس در سخنرانی خود به سبد محصولات متنوع و گسترده ب‌ام‌و اشاره داشته و گفته که می‌خواهد سبد محصولات را ساده‌تر کند. او گفته است:

خودروهای کوپه، کانورتیبل ها و رودسترها از جمله محصولاتی هستند که با ما خداحافظی خواهند کرد.

به این ترتیب احتمال خاتمه تولید مدل‌های سری ۲، ۴ و ۸ و همچنین Z4 در سال‌های آینده وجود دارد. به همین منوال ب‌ام‌و روی کراس‌اوورها تمرکز داشته و علاوه بر مدل‌های X1 تا X7 از شاسی‌بلند الکتریکی iX نیز رونمایی کرده است. دیگر عضو این خانواده هم X8 خواهد بود که تصاویر جاسوسی آن طی ماه‌های پیش منتشر شده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.