بی ام و X5 Li در چین وارد خط تولید شد

بی ام و X5 Li در چین وارد خط تولید شد

علاقه روزافزون چینی‌ها به خودروهای لوکس باعث شده است جوینت ونچر بی ام و برلیانس اتوموتیو BBA حضور خود در این کشور را پررنگ‌تر کند. کارخانه موجود این جوینت ونچر در دادونگ یعنی جایی که X3 و سری ۵ تولید می‌شوند گسترش یافته است تا پذیرای یک محصول دیگر شود. ما درباره نسخه طویل شاسی‌بلند محبوب بی ام و با نام X5 Li صحبت می‌کنیم.

پس از رونمایی رسمی در ماه‌های گذشته، نسخه کشیده X5 با پسوند Li روانه خط تولید کارخانه دادونگ شده است. این کارخانه بزرگ‌ترین تأسیسات تولید خودروی بی ام و در چین و کل گروه بی ام و محسوب می‌شود. در واقع یک‌سوم تمامی خودروهای تولیدی سال پیش بی ام و در شنیانگ تولید شده‌اند یعنی جایی که کارخانه تیکسی نیز در آن واقع شده است. این دو کارخانه با یکدیگر بیش از ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال پیش تولید کرده‌اند.

کارخانه دادونگ چقدر وسیع است؟ با مساحت ۹۱۰ هزار مترمربعی، این کارخانه تقریباً به اندازه ۱۲۵ زمین فوتبال است. در این کارخانه بخش‌های بدنه، رنگ و پرس به علاوه ساختمان مونتاژ با دو خط تولید وجود دارد. پانل‌های خورشیدی با مساحت ۱۷۹ هزار مترمربع نیز باعث تولید بیش از ۲۱ مگاوات انرژی می‌شوند. BBA همچنین جایگاه‌های شارژ اضافی را برای استفاده کارکنان دارای خودروهای الکتریکی تدارک دیده است. این کارخانه تنها جایی است که کراس اوور iX3 را تولید می‌کند.

کارخانه تیکسی هم سری ۱ و ۳ را به همراه کراس اوورهای X1 و X2 تولید می‌کند. از تابستان سال جاری میلادی، BBA کارخانه لیدیا را نیز راه‌اندازی خواهد کرد. در این کارخانه جدید سدان i3 برای بازار چین مونتاژ خواهد شد. X5 Li نیز فقط مختص بازار چین است.

بی ام و فاصله بین محوری این شاسی‌بلند را ۱۳۰ میلی‌متر بیشتر کرده است و آن را به ۳۱۰۵ میلی‌متر رسانده است که برابر با فاصله بین محوری X7 است. این خودرو در دو نسخه xDrive30Li و xDrive40Li عرضه خواهد شد و به‌صورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک سود خواهد برد. اگرچه اخیراً تصاویر جاسوسی X5 جهانی منتشر شده است اما X5 Li بر اساس نسخه پیش از فیس لیفت بنا شده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.