بی ام و S 1000 RR مدل ۲۰۲۳ با بهبودهای فنی قابل‌توجه معرفی شد

بی ام و S 1000 RR مدل ۲۰۲۳ با بهبودهای فنی قابل‌توجه معرفی شد

بی‌ام‌و S 1000 RR برای مدل سال ۲۰۲۳ خود با بهبودهای محسوسی در پرفورمنس، شاسی و تکنولوژی معرفی شده است. بیایید کار را با مشخصات فنی شروع کنیم. این موتورسیکلت مشهور از پیشرانه ۴ سیلندر ۱۰۰۰ سی‌سی استفاده می‌کند که هم‌اکنون قدرتش با افزایش به ۲۰۵ اسب بخار و گشتاورش به ۱۱۲ نیوتون متر می‌رسد. حداکثر قدرت این نیروگاه آهنین در دور ۱۳ هزار حاصل می‌شود درحالی‌که گشتاور در دور ۱۱ هزار به دست خواهد آمد. ردلاین این پیشرانه نیز به رقم قابل‌توجه ۱۴۶۰۰ می‌رسد. بی‌ام‌و برای دنده دو نیز از نسبت کوتاه‌تر استفاده کرده تا به افزایش کشش چرخ عقب کمک شود.

ژرمن‌ها برای افزایش قدرت S 1000 RR از ورودی‌های هوای جدید و تکنولوژی جدید شیفت کم استفاده کرده‌اند که اساساً این تکنولوژی همان سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ است که باز و بسته آن‌ها را بهینه می‌کند. هم‌اکنون از قطعات داخلی جدیدی نیز در پیشرانه استفاده شده تا بر عملکرد کاراتر این بخش مهم موتورسیکلت بی‌ام‌و S 1000 RR افزوده شود. علاوه بر موارد یاد شده نرم‌افزار هوشمندی نیز وجود دارد که باعث افزایش توانایی‌ها و هیجان این موتورسیکلت در جاده و پیست می‌شود. تقریباً حالت‌های بی‌شماری برای سواری وجود دارند. حالت‌های سواری به دو بخش جاده و پیست تقسیم می‌شوند و هریک نیز از چهار حالت مجزای باران، جاده، دینامیک و مسابقه سود می‌برند. سپس به حالت‌های سفارشی پرو می‌رسیم که شامل ریس پرو ۱، پرو ۲ و پرو ۳ هستند.

بی‌ام‌و S 1000 RR همچنین از جدیدترین نسخه کنترل کشش دینامیک DTC استفاده می‌کند. این تکنولوژی از حسگرهای ویژه‌ای سود می‌برد. یکی دیگر از ویژگی‌های این محصول برای سال ۲۰۲۳ سیستم کنترل لغزش جدید است که اساس حالت دریفت موتورسیکلت‌ها محسوب می‌شود. این سیستم لغزش و چرخش چرخ عقب را بر اساس تنظیمات راننده بررسی کرده و می‌توان میزان لغزش مجاز را کنترل کرده و جذابیت و هیجان سواری بیشتری را به ارمغان بیاورد. به تمامی این موارد باید عملکرد تک چرخ DTC جدید را نیز اضافه کرد که البته عملکردی متضاد اسم خود دارد. شاید با دیدن این ویژگی فکر کنید موتورسیکلت بی‌ام‌و S 1000 RR مناسب تک چرخ زدن خواهد بود اما در واقع این سیستم از وقوع چنین چیزی پیشگیری می‌کند و آن را با تشخیص بلند شدن چرخ جلو از سطح زمین و تنظیم گشتاور چرخ عقب انجام می‌دهد. این کار برای ایجاد حداکثر کشش و پرفورمنس در خط مستقیم انجام خواهد شد.

به گزارش میدونی و به نقل از بی‌ام‌و بلاگ، ویژگی دستیار تعویض دنده پیشرفته بی‌ام‌و نیز باعث تعویض بدون کلاچ دنده‌ها می‌شود که نتیجه آن تعویض‌های بسیار سریع‌تر و نرم‌تر نسبت به قبل خواهد بود. همچنین لانچ کنترل پیشرفته‌تری نیز برای بی‌ام‌و S 1000 RR در نظر گرفته شده که حرکت موتورسیکلت از سکون را برای ارائه حداکثر پرفورمنس کنترل می‌کند. اگر در پیست باشید لیمیتر پیت لین نیز وجود خواهد داشت که سرعت آن در زمان ورود به محوطه سرویس محدود می‌کند. بی‌ام‌و برای به‌روزرسانی تمام‌عیار موتورسیکلت خود روی سیستم تعلیق نیز کار کرده است. سباستین اپ مهندس شاسی این موتورسیکلت می گوید:

به لطف توسعه بیشتر فریم منعطف و همچنین ژئومتری جدید آن شاهد دقت سواری بیشتر و بازخورد بهتر چرخ جلو هستیم.

البته بخش اعظم آن چیزهایی که مشتریان نسخه‌های قبلی بی‌ام‌و S 1000 RR دوست داشتند تغییری نکرده است. شاسی فریم منعطف، کالیپرهای ترمز چهار پیستونه و بزرگ و… هنوز هم وجود دارند و به همین خاطر ژرمن‌ها با هوشمندی خود دست به ترکیب برنده نزده‌اند؛ اما باید گفت برخی تغییرات ظاهری نیز وجود دارند که اکثرشان روی آئرودینامیک تمرکز دارند. موارد اصلی شامل بالچه‌های جدید در جلو و افزایش داون فورس هستند. این بالچه‌ها از تک چرخ زدن نیز جلوگیری می‌کنند که به نظر می‌رسد اولویت بالایی برای بی‌ام‌و موتوراد داشته است. برخی پکیج‌های سفارشی و قطعات اسپرت و پرفورمنس نیز برای بی‌ام‌و S 1000 RR مدل سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته شده است. قیمت این موتورسیکلت در آمریکا از ۱۷۸۹۵ دلار شروع می‌شود و از اوایل ژانویه ۲۰۲۳ (دی ماه ۱۴۰۱) شاهد عرضه آن به بازار خواهیم بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.