بی ام و M3 کامپتیشن در برابر i4 M50، کدام‌یک سریع‌تر است؟

بی ام و M3 کامپتیشن در برابر i4 M50، کدام‌یک سریع‌تر است؟

بی ام و i4 M50 و M3 کامپتیشن در چند سال آینده با یکدیگر مقایسه خواهند شد. طبیعی است که دو محصول خبرساز باواریا در برابر یکدیگر قرار گیرند زیرا از قدرت مشابه، قیمت تقریباً یکسان و قابلیت استفاده روزانه قابل‌مقایسه‌ای برخوردار هستند. البته علیرغم این تشابهات با دو خودروی بسیار متفاوت روبرو هستیم و در واقع تفاوت آن‌ها از این بیشتر نمی‌توانست باشد. ولی یک معیار وجود دارد که تقریباً تمامی طرفداران خودرویی با استفاده از آن خودروهای اسپرت را مقایسه می‌کنند: سرعت! با این تفاسیر کدام‌یک از این دو خودرو سریع‌تر هستند؟

در ویدئوی جدید مجله ادموندز نگاهی به i4 M50 و M3 کامپتیشن خواهیم داشت تا ببینیم کدام‌یک از این دو خودرو در مسابقه درگ عملکرد بهتری دارند. نتایج به دست آمده با توجه به مشخصات خودروها باعث تعجب ما می‌شود. M3 کامپتیشن حاضر در این رقابت از نوع xDrive است و بنابراین از این نظر با i4 M50 چهار چرخ محرک برابری می‌کند.

اما تشابهات فنی دو خودرو همین‌جا خاتمه می‌یابد. M3 کامپتیشن از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی ۵۰۳ اسب بخاری و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند درحالی‌که دو پیشرانه الکتریکی i4 M50 قدرت ۵۳۶ اسب بخاری تولید می‌کنند. همچنین این خودرو از نظر گشتاور بر برادر درون‌سوز خود برتری محسوسی دارد. با توجه به قدرت بیشتر i4 M50 و گشتاور آنی تولیدی حتماً فکر می‌کنید این خودرو فاصله قابل‌توجهی با M3 کامپتیشن ایجاد خواهد کرد اما نکته مهم این است که محصول الکتریکی بی‌ام‌و بسیار سنگین‌تر از M3 کامپتیشن است. به این ترتیب شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت M3 حدود نیم ثانیه بهتر از برادر خود است. اگرچه بی‌ام‌و M3 کامپتیشن سریع‌تر از i4 M50 است اما قطعاً فاکتورهای بیشتری برای انتخاب یک خودرو وجود دارد. راندمان، قابلیت استفاده روزمره، راحتی و تکنولوژی جزو معیارهای مهم خریداران هستند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.