بی ام و M3 در برابر داج چلنجر و هات رود لینکلن، کدام‌یک سریع‌تر است؟

بی ام و M3 در برابر داج چلنجر و هات رود لینکلن، کدام‌یک سریع‌تر است؟

لینکلن MKZ اولین خودرویی نیست که برای هات رو در نظر گرفته می‌شود اما این سدان آمریکایی در سال‌های پایانی عمر خود شاهد نصب پیشرانه‌های قدرتمندی زیر کاپوتش بوده است. پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی لینکلن قدرت ۴۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۵۴۲ نیوتون متری را در مدل‌های چهار چرخ محرک تولید می‌کند و بنابراین با یک سدان لوکس و قدرتمند طرف هستیم. البته در یک ویدئوی منتشر شده در یوتیوب شاهد رویارویی این خودرو با BMW M3 هستیم که نتیجه جالبی را رقم می‌زند.

لینکلن در رقابت ۴۰۰ متر ابتدا پیش می‌افتد اما پیشرانه ۶ سیلندر و سیستم چهار چرخ محرک MKZ برای رقابت با M3 کافی نیست. سوپر سدان ژرمن‌ها که ظاهراً از نسخه کامپتیشن است به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۰۳ اسب بخاری و گشتاور ۶۴۹ نیوتون متری استفاده کرده و همین قدرت اضافی به BMW اجازه می‌دهد تا مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۹۵ ثانیه و با سرعت ۱۹۸.۲۷ کیلومتر در ساعت طی کند. لینکلن هم در ۱۳.۶۱ ثانیه و با سرعت ۱۶۴.۷۰ کیلومتر در ساعت از خط پایان عبور کرده است.

در مسابقه دوم شاهد مچ اندازی M3 و داج چلنجر R/T اسکات پک هستیم. داج به پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۴ لیتری که قدرت ۴۸۵ اسبی و گشتاور ۶۴۴ نیوتون متری داشته مجهز بوده و در اکثر مسابقه از حریف آلمانی پیش می‌افتد اما در نهایت M3 برتری را از آنِ خود کرده و رکورد ۱۱.۶۲ ثانیه و سرعت ۲۰۲ کیلومتر در ساعت را برای این درگ ۴۰۰ متر ثبت می‌کند. چلنجر هم ‌زمان ۱۲.۰۱ ثانیه و سرعت ۱۸۳.۸۱ کیلومتر در ساعت را بر جای گذاشته است.

متأسفانه لینکلن MKZ دیگر در آمریکا عرضه نمی‌شود و این شرکت روی کراس اوورها و شاسی بلندها تمرکز کرده است. این خودروساز آمریکایی شانسی در برابر M3 و چلنجر نداشته اما در برابر این دو خودرو هم دست و پا بسته نیست. چلنجر هم عملکرد خوبی داشته هرچند نتوانسته از عهده M3 برآید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.