بی ام و M 1000 R مدل ۲۰۲۳؛ شاهکاری برای سوپربایک‌های نیکد

بی ام و M 1000 R مدل ۲۰۲۳؛ شاهکاری برای سوپربایک‌های نیکد

اندکی پس از رونمایی S 1000 RR به‌روز شده، بی‌ام‌و نسخه جدید M 1000 R را نیز معرفی کرد. این موتورسیکلت سطح بالا حد نهایی مدل‌های نیکد را به نمایش می‌گذارد و دومین محصول در سبد محصولات M موتور اسپرت دو چرخ به شمار می‌رود. نیروبخش این سوپربایک قدرتمند و تازه‌نفس پیشرانه ۴ سیلندر ۹۹۹ سی‌سی آب‌خنک است که از M 1000 RR گرفته شده و قدرت ۲۰۵ اسب بخاری را در دور ۱۳۵۰۰ و گشتاور ۱۱۲ نیوتون متری را در دور ۱۱۰۰۰ پیشرانه ارائه می‌کند. این پیشرانه نه تنها ۴۰ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به S 1000 R قدیمی دارد بلکه ردلاین آن نیز افزایش یافته و از ۱۲ هزار به ۱۴۶۰۰ رسیده است.

برای دستیابی به چنین مشخصات گیرایی تغییرات زیادی در نیروگاه آهنین M 1000 R جدید صورت گرفته است. برای مثال تکنولوژی شیفت کم بی‌ام‌و برای زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها استفاده شده است. همچنین میل بادامک سه‌بخشی وجود دارد که از دو بادامک در هر شیفت استفاده می‌کند. تکنولوژی شیفت بادامک باعث می‌شود دور پیشرانه به بالای ۹ هزار برسد. این تکنولوژی با مجاری ورودی بازنگری شده همکاری دارد.

موتورسیکلت جدید ژرمن‌ها برای هر محفظه احتراق چهار سوپاپ تیتانیومی سبک‌وزن را پذیرا شده و از طراحی مخزن مرطوب سود می‌برد. (توضیح مترجم: در موتورهای درون‌سوز، مخزن مرطوب بخشی از یک سیستم روانکاری است که در آن مخزن میل‌لنگ به عنوان مخزن روغن یکپارچه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این طراحی جایگزین کارتل خشک است که در آن روغن از یک مخزن کم‌عمق به مخزن خارجی پمپاژ می‌شود.)

بی‌ام‌و می‌گوید M 1000 R مدل ۲۰۲۳ می‌تواند در عرض ۷.۵ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیه‌ای، ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیه‌ای و ۱۴۰ تا ۱۸۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیه‌ای جزو دیگر مشخصات احساس‌برانگیز این سوپربایک نیکد هستند. حالت‌های سواری متنوعی وجود دارند که شامل باران، جاده، دینامیک، مسابقه، ریس پرو ۱، پرو ۲ و پرو ۳ خواهند بود. موتورسوار می‌تواند برنامه‌ریزی گاز و کنترل گشتاور درگ پیشرانه را تنظیم کند. همچنین دستیار شیفت بی‌ام‌و نیز وجود دارد که بدون استفاده از کلاچ می‌توان دنده‌ها را تعویض کرد. لانچ کنترل و کنترل حرکت در سربالایی نیز به‌صورت استاندارد وجود دارند.

موتورسیکلت جدید این شرکت آلمانی به ترمزهای ارتقا یافته، سیستم تعلیق کنترل دامپینگ دینامیک با کنترل الکترونیکی و بالچه‌های آئرودینامیکی استاندارد جهت افزایش پایداری در سرعت‌های بالا مجهز شده است. این بالچه‌ها در سرعت ۲۱۹ کیلومتر در ساعت بر میزان داون فورس چرخ جلو می‌افزایند. مدیر پروژه محصولات ۴ سیلندر بی‌ام‌و موتوراد می‌گوید:

M R دومین محصول M بی‌ام‌و موتوراد است. این محصول بر پایه S 1000 R و S 1000 RR فعلی شکل گرفته و تنظیمات گوناگونی در آن برای برآورده ساختن نیازهای خاص یک رودستر سوپر اسپرت صورت گرفته است. دینامیک سواری این موتورسیکلت چه در جاده و چه در پیست گویای وضعیت آن خواهد بود

بی‌ام‌و M 1000 R مدل ۲۰۲۳ از ژانویه ۲۰۲۳ (دی ماه ۱۴۰۱) و با قیمت پایه ۲۱۳۴۵ دلار راهی بازار آمریکا خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.