بی ام و iX M60 در اتوبان، شتاب‌گیری شبیه سفینه‌های فضایی!

بی ام و iX M60 در اتوبان، شتاب‌گیری شبیه سفینه‌های فضایی!

به جرات می‌توان گفت حروف i، X و M مهم‌ترین حروف الفبایی بی‌ام‌و هستند و هر سه آن‌ها نیز در خودروی جدید iX M60 دیده می‌شوند. این خودرو شبیه هیچ‌یک از محصولات قبلی M پرفورمنس نیست و این موضوع چه از نظر قوای محرکه و چه از نظر طراحی کاملاً صادق است. طراحی ظاهری امری شخصی محسوب می‌شود اما همه می‌توانیم تصدیق کنیم که این خودرو نسبت به شکل خود که شاسی‌بلندی بزرگ و سنگین‌وزن است کاملاً سریع عمل می‌کند.

بی‌ام‌و می‌گوید iX M60 برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت فقط به ۳.۸ ثانیه زمان نیاز دارد. ظاهراً ژرمن‌ها درست می‌گویند زیرا ویدئوی جدید منتشر شده نشان می‌دهد این خودروی بدون آلایندگی زمان ۳.۸۶ ثانیه را ثبت می‌کند. تست شتاب و سرعت این خودرو در اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان انجام شده جایی که iX M60 مسافت ۴۰۰ متر را در زمان قابل‌احترام ۱۱.۸۵ ثانیه طی می‌کند.

پیش از رسیدن به حداکثر سرعت محدود شده ۲۵۰ کیلومتر در ساعت راننده اقدام به ثبت شتاب ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌کند که برای انجام این وظیفه به زیر ۱۰ ثانیه زمان نیاز است. این ارقام برای شاسی‌بلند بزرگی که ۲۵۸۴ کیلوگرم وزن دارد عملکرد خوبی محسوب می‌شود. همین پرفورمنس نشان می‌دهد که در صورت استفاده از بدنه‌ای کوچک‌تر و سبک‌تر چه عملکردی را شاهد خواهیم بود.

در آینده شاهد محصولات اسپرت و الکتریکی بیشتری از این خودروساز خواهیم بود زیرا سدان i7 M70 از قدرت ۶۶۰ اسبی سود خواهد برد که ۴۰ اسب بخار بیشتر از شاسی‌بلند موردبحث ماست. فعلاً اشاره‌ای به گشتاور این خودرو نشده اما شاسی‌بلند بی‌ام‌و گشتاور ۱۱۰۰ نیوتون متری را ارائه می‌کند. i7 M70 همچنین ضریب درگ بسیار بهتری نسبت به درگ ۰.۲۶ iX M60 خواهد داشت. اگرچه برخی افراد از بی‌ام‌و به خاطر اولویت دادن به تولید شاسی بلندها و سدان های اسپرت الکتریکی انتقاد می‌کنند اما باید نیمه پر لیوان را دید. همین حالا هم بازار پر از محصولات ۶ و ۸ سیلندر M بوده و خریداران می‌توانند آن‌ها را انتخاب کنند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.