بی ام و iX M60 با قدرت ۶۱۰ اسب بخار معرفی شد

بی ام و iX M60 با قدرت ۶۱۰ اسب بخار معرفی شد

مدل فول آپشن از سری iX، سال ۲۰۲۲ با کد M60 فروخته می‌شود. این کراس‌اوور تمام برقی، با توان پیایش ۴۵۰ کیلومتر، ۶۱۰ اسب بخار قدرت دارد.

برای iX M60، باتری ۱۱۱/۵  کیلووات ساعتی استفاده شده که در نوع خود، کم‌نظیر است. این مدل، ۱۱۰۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳/۶ ثانیه ارائه می‌دهد. تمام قدرت و گشتاور فقط در زمان نیاز راننده و هنگامی که حالت رانندگی اسپرت فعال باشد، استفاده خواهد شد. در شرایط عادی، ۵۳۲ اسب بخار و ۱۰۱۵ نیوتن‌متر برای iX M60 تولید می‌شود. محصول جدید بی‌ام‌و در مقایسه با iX xDrive50 حدود ۹۴ اسب بخار قدرت بیشتر و ۳۳۵ نیوتن‌متر گشتاور بالاتر ارائه می‌دهد. نهایت سرعت iX M60 به ۲۵۰ کیلومتر برساعت می‌رسد.

سیستم تعلیق بادی M60 قابلیت تنظیم ارتفاع دارد و برای رانندگی در مسیرهای خارج جاده، بهتر از دیگر مدل‌های iX است. چرخ عقب این خودرو هم، فرمان‌پذیری خواهد داشت. این نوع امکانات برای خریدار iX xDrive50 به صورت آپشن اضافی قابل خرید است اما به صورت پیش‌فرض روی M60 نصب خواهد شد.

از نظر توان پیمایش با یک شارژ همف تفاوتی بین M60 و iX xDrive50 دیده نمی‌شود. این میزان برای مدل جدید، ۳۳ کیلومتر کمتر شده است. در عوض، سرعت شارژ M60 با قابلیت اتصال به شارژر ۲۵۰ کیلوواتی بهبود یافته و ۸۰ درصد ظرفیت را در زمان ۳۶ دقیقه، تکمیل می‌کند.

برای M60، ترکیب اختصاصی با جزئیاتی به رنگ تیتانیوم و برنز استفاده شده است. بعضی رنگ‌های خاص بدنه، مخصوص این خودرو خواهد بود. نشان M و دیگر نوشته‌های روی کاپوت عقب هم، حالت سیاه براق با حاشیه‌ی تیتانیوم دارند. خریدار می‌تواند چرخ‌های ۲۱ یا ۲۲ اینچ برای M60 سفارش دهد.

در وسط داشبورد، نمایشگر ۱۴/۹ اینچ و پشت فرمان، مانیتور ۱۲/۳ اینچ وجود دارد. جدیدترین فناوری‌های ایمنی بی‌ام‌و، مثل کروز کنترل هوشمند با قابلیت تنظیم فاصله و ترمز خودکار، دوربین ۳۶۰ درجه و پارک خودکار، روی M60 وجود دارند. شارژر بی‌سیم، اینترنت ۵G و سیستم صوتی قدرتمند از برند ویلکینز (Wilkins) دیگر امکانات این خودرو هستند.

آستانه قیمت iX M60 در بازار جهانی، ۱۰۶ هزار دلار خواهد بود؛ درحالی‌که آستانه قیمت مدل xDrive50 حدود ۸۴ هزار دلار است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
19 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.