بی ام و iX در پیست اسکی!

بی ام و iX در پیست اسکی!

 بی ام و iX با شعار “ماشین الکتریکی نهایی” معرفی شده است. حتماً می‌دانید که این شعار از عبارت مشهور بی ام و برای تبلیغ محصولات خود گرفته شده است، شعاری که از سال ۱۹۷۳ تاکنون بکار می‌رود. حالا عصر خودروهای الکتریکی فرا رسیده است و در آینده نزدیک نیز شاهد معرفی برادر سدان iX یعنی i7 خواهیم بود.

بی ام و کره جنوبی به منظور نمایش توانایی‌های این شاسی‌بلند الکتریکی، نسخه xDrive50 آن را به پیست اسکی ویوالدی پارک فرستاده است. اگرچه حضور در این پیست نشان دهنده پرفورمنس iX نیست اما ایده‌ای جالب برای عرضه توانایی‌های شاسی‌بلند الکتریکی بی ام و در شرایط آب و هوایی دور از ایده آل محسوب می‌شود. خودروی موردبحث از لاستیک‌های زمستانی هانکوک استفاده کرده است و حالت اسپرت سواری نیز مشکلی برای عبور از مسیر یخ زده و لغزنده ایجاد نمی‌کند.

با وجود دو پیشرانه الکتریکی و گشتاور ۷۶۵ نیوتون متری، پرچم‌دار الکتریکی بی ام و در عبور از مسیر به زحمت نمی‌افتد. این خودرو برای طی کردن مسیر ۱.۳۵ کیلومتری این پیست به زمان ۱ دقیقه و ۵۷ ثانیه نیاز داشته است و این کار را با سرعت متوسط ۴۳ کیلومتر در ساعت انجام داده است. iX در یک نقطه از مسیر پیست به سرعت ۵۲ کیلومتر در ساعت نیز رسیده است. این در حالی است که مسیر یاد شده زاویه چالش‌برانگیز ۱۶ درجه‌ای داشته است. اگرچه این ویدئو ضرورتاً برتری بی ام و iX بر رقبا را ثابت نمی‌کند اما روشی جالب برای نمایش توانایی‌های سیستم چهار چرخ محرکش در شرایط آب و هوایی نامساعد است. در برخی لحظات هم شاهد ماهیت اسپرت این خودرو هستیم، خودرویی که وزن قابل‌توجه ۲۵۸۵ کیلوگرمی دارد.

xDrive50 چندی به عنوان نسخه پرچم‌دار خانواده شناخته می‌شد اما با ورود M60 به میدان این عنوان را واگذار کرد. با گشتاور ۱۱۰۰ نیوتون متری، شاید مدل M60 عملکرد بهتری در این پیست اسکی داشته باشد. شاید مدل iX3 به خاطر دیفرانسیل عقب بودنش نتواند همانند برادران بزرگ‌تر در این مسیر عمل کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.