بی ام و i5 الکتریکی ۲۰۲۴ در معابر عمومی دیده شد

بی ام و i5 الکتریکی ۲۰۲۴ در معابر عمومی دیده شد

به تازگی تصاویر جاسوسی محصول آینده بی‌ام‌و یعنی i5 الکتریکی در فضای مجازی منتشر شده است. پس از فیس لیفت سری ۳ و معرفی نسل جدید سری ۷ در سال جاری، بی‌ام‌و می‌خواهد مطمئن شود خانواده سری ۵ از سندرم بچه میانی رنج نخواهد برد! نسل جدید سری ۵ که با کد G60 شناخته می‌شود سال آینده معرفی خواهد شد و تصاویر جاسوسی مدل رؤیت شده حرف E را روی پلاک نشان می‌دهند که مؤید الکتریکی بودن قوای محرکه این خودروست و بنابراین ما با i5 طرف هستیم. این خودرو در جایگاهی بین i3 بازار چین و i7 بازارهای جهانی قرار خواهد گرفت.

این پروتوتایپ ظاهراً از بدنه و چراغ‌های نسخه تولیدی نهایی استفاده می‌کند اما آنچه نظر ما را به خود جلب کرده جلوپنجره است. ابعاد جلوپنجره بی‌ام‌و i5 الکتریکی در مقایسه با محصولات جدید این برند خیلی بزرگ نیست هرچند به خاطر میله‌های عمودی کلفت‌تر ظاهری با ابهت تر از قبل پیدا کرده است. سری ۵ جدید در نسخه‌های بنزینی، دیزلی و پلاگین هیبریدی نیز تولید خواهد شد و طراحی آن‌ها تقریباً مشابه یکدیگر خواهد بود زیرا همگی از پلتفرم CLAR استفاده می‌کنند.

حتی از زوایای نسبتاً دور نیز می‌توانیم به راحتی تشخیص دهیم که هشتمین نسل بی‌ام‌و سری ۵ از جدیدترین نسخه iDrive استفاده خواهد کرد زیرا بخش پشتی دو نمایشگر بالا آمده از داشبورد نمایان است. نمایشگر راننده احتمالاً ابعاد ۱۲.۳ اینچی خواهد داشت ولی ابعاد نمایشگر اصلی و مرکزی به ۱۴.۹ اینچ خواهد رسید. همان‌طور که نسخه فیس لیفت شده سری ۳ و نسل جدید سری ۷ دیده‌ایم، احتمالاً کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع نسل جدید سری ۵ نیز در نمایشگرها ادغام خواهد شد تا کنسول مرکزی ساده‌تری به وجود آید.

از دیگر ویژگی‌های نسل جدید سری ۵ و به ویژه i5 الکتریکی در مقایسه با نسل فعلی می‌توانیم به دستگیره‌های درب موسوم به پاپ اوت و چراغ‌های جلوی بازنگری شده اشاره کنیم که شکل نازک‌تری دارند. طرفداران سنتی بی‌ام‌و از عدم وجود چراغ‌های جداگانه در این خودرو خوشحال خواهند شد، چیزی که در سری ۷، X7 فیس لیفت و XM جنجال زیادی به پا کرده است. نسخه‌های فیس لیفت X5 و X6 نیز در سال ۲۰۲۳ از راه خواهند رسید و فاقد چنین آرایش چراغ غیرعادی‌ای خواهند بود. اگرچه خبری از نسخه M فول برای بی‌ام‌و i5 الکتریکی نخواهد بود اما برخی منابع رسانه‌ای ادعا می‌کنند خودروی i5 M60 xDrive با همان دو پیشرانه مشابه iX M60 تولید خواهد شد. همچنین احتمال تولید نسخه پایه‌تر i5 eDrive40 با یک پیشرانه در عقب و مدل استیشن i5 تورینگ وجود دارد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.