بی ام و ۵۰۷ رهاشده بعد از ۴۰ سال با قیمت میلیون دلاری حراج می‌شود

بی ام و ۵۰۷ رهاشده بعد از ۴۰ سال با قیمت میلیون دلاری حراج می‌شود

پیش از این شاهد حراج محصولات فراری و بنتلی با قیمت‌های چند میلیون دلاری بوده‌ایم اما یکی از خاص‌ترین و کمیاب‌ترین محصولات بی‌ام‌و هم قرار است چکش حراج بخورد. انتظار می‌رود این خودرو با قیمتی نزدیک به ۲ میلیون دلار فروخته شود. بی‌ام‌و ۵۰۷ یک خودروی دودر با سقف تولید محدود بود که در ماه سپتامبر شاهد حراج آن در بونهامس خواهیم بود. این خودرو ۴۰ سال گذشته را در یک گاراژ سپری کرده و حالا پدیدار شده است.

بی‌ام‌و تنها ۲۵۲ دستگاه از ۵۰۷ را بین سال‌های ۱۹۵۶ تا ۱۹۶۰ تولید کرد. به این ترتیب ۵۰۷ یکی از کمیاب‌ترین و جذاب‌ترین محصولات تاریخ باواریا به شمار می‌رود. از جمله مالکان مشهور بی‌ام‌و ۵۰۷ می‌توان به الویس پرسلی و برنی اکسلستون رئیس اسبق فرمول یک اشاره کرد. نمونه‌های اولیه این خودرو که با نام سری ۱ شناخته می‌شود به تعداد محدودتر یعنی فقط ۳۴ دستگاه و در دو سال اول مونتاژ ۵۰۷ ساخته شدند. این خودرو از نوع سری ۲ است که در سال ۱۹۵۷ تولید شد. این مدل از باک سوخت کوچک‌تر و فضای بار بیشتر نسبت به سری ۱ سود می‌برد. باک سوخت بزرگ ‌سری ۱ باعث ایجاد فضای بار محدود شده بود و البته بوی بنزین زیادی نیز در کابین به مشام می‌رسید.

این ۵۰۷ ویژه به‌صورت صفرکیلومتر در کاراکاس ونزوئلا خریداری شد و پدر مالک فعلی آن را در اواخر دهه ۷۰ میلادی به دست آورد. مالک بجای راندن ۵۰۷ یا حداقل نمایش آن، خودرو را ۴۳ سال در فیلادلفیا پنهان کرد. نکته جالب اینکه خانواده مالک این خودرو چندین ۵۰۷ دیگر نیز در اختیار دارند. پوشش چرم این خودرو همان نسخه اولیه بوده و بونهامس شرایط کلی خودرو را خوب توصیف می‌کند. بدنه خودرو در دهه ۷۰ میلادی دوباره رنگ‌آمیزی شده و این رنگ با نام آبی روشن پونتیاک شناخته می‌شود. زیر کاپوت پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۲ لیتری قرار دارد که قدرتش به حدود ۱۵۰ اسب بخار می‌رسد. گیربکس ۴ سرعته دستی ZF نیز نیرو را به چرخ ها می‌فرستد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵۰۷ حدود ۱۱ ثانیه است. بونهامس تخمین می‌زند این خودرو با قیمت بین ۱.۸ تا ۲.۲ میلیون دلار به فروش رود. اگرچه امیدواریم مالک بعدی فرصت نمایش این خودرو را داشته باشد اما قیمت بالا و سقف تولید بسیار محدود شاید اجازه چنین کاری را ندهد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 11 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.