بی ام و هم فرمان یوغ و عجیب تسلا را دوست دارد!

بی ام و هم فرمان یوغ و عجیب تسلا را دوست دارد!

تسلا علیرغم برخی ایده‌های ناخوشایندی که دارد احتمالاً تأثیرگذارترین برند الکتریکی بازار است. مدیریت باتری، کارایی قوای محرکه و شبکه شارژ تسلا هنوز هم جزو بهترین‌های صنعت خودرو است و قطعاً برندهای دیگر نیز از خلاقیت‌های این خودروساز الگو می‌گیرند. البته به نظر می‌رسد بی‌ام‌و به طراحی عجیب فرمان محصولات تسلا نگاه کرده و راه‌حل خودش را برای این نوع طراحی معرفی کرده است.

در برخی پتنت‌های ثبت شده توسط این خودروساز آلمانی ایده باواریایی ها از فرمان یوغ را می‌بینیم؛ اما مزیت استفاده از این نوع فرمان در خودرو چیست و چرا بی‌ام‌و حتی به فکر استفاده از آن افتاده است؟ در توضیح این اسناد ثبت شده آمده که فرمان یوغ بی‌ام‌و از عناصر دستگیره زاویه‌دار برای دسته‌فرمان (حتی به آن غربیلک فرمان هم نمی‌گویند) است و به نظر می‌رسد ویژگی دستگیره‌های زاویه‌دار دارای دو نقطه محوری است که به آن‌ها اجازه می‌دهد به عنوان چرخش دسته‌فرمان حرکت کنند. همچنین به نظر می‌رسد دلیل اصلی استفاده از چنین طراحی پیچیده‌ای ایجاد فضای بیشتر برای سرنشینان است.

گفته شده با استفاده از دستگیره فرمان می‌توان فضای بیشتری را در کابین ایجاد کرد؛ بنابراین با استفاده از یوغ شما می‌توانید فضای زانوی بیشتری را در خلال رانندگی خودکار داشته باشید؛ اما فرمان یوغ همیشه یک راه‌حل پیچیده خواهد بود. قطعاً استفاده از چنین طراحی‌ای در هواپیما مشکلی ندارد زیرا نیازی به چرخش ۱۸۰ تا ۳۶۰ درجه در آن نیست؛ اما راننده در خودرو باید فرمان را بیش از ۱۸۰ درجه بچرخاند و به همین خاطر است که نام غربیلک فرمان را روی آن گذاشته‌اند. فرمان باید بچرخد اما یوغ نه! استفاده از یوغ مشابه هواپیما در خودرو شبیه تلاش برای استفاده از چکش و میخ برای نوشتن روی کاغذ خواهد بود! یعنی ابزاری اشتباه برای انجام کار…

همچنین با حذف فرمان سنتی چقدر به فضای زانوی راننده اضافه می‌شود؟ آیا این چند سانتی‌متر اضافه ارزش استفاده از طراحی پیچیده و غیرعادی در خودرو را دارد؟ چرا باید راننده را مجبور به استفاده از ویژگی جدید و ناخوشایندی کرد؟ آیا واقعاً اضافه کردن چند سانتی‌متر فضا به کابین ارزش این کار را دارد؟ موضوع عجیب اینکه خودروسازان قبلاً پاسخ خود به ایجاد فضای بیشتر در کابین خودروهای خودران را داده‌اند و آن‌هم استفاده از غربیلک فرمان متحرک و جمع شدنی است. تاکنون خودروهای مفهومی زیادی با این نوع فرمان‌ها که در داشبورد جمع می‌شوند معرفی ‌شده‌اند. این کار به ویژه با استفاده از تکنولوژی فرمان پذیری توسط کابل میسر شده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.