بی ام و معتقد است، باید به سوخت هیدروژنی توجه شود

بی ام و معتقد است، باید به سوخت هیدروژنی توجه شود

مدیر اجرایی ب‌ام‌و، «اولیور زیپس»، می‌گوید که این برند از قطع تمام پیشرانه‌های درون‌سوز حمایت نمی‌کند و باور دارد که برای ساخت خودروهای هیدروژنی باید تلاش بیشتری صورت گیرد. زیپس که در رویداد اختراعات آلمان در «ارلانگن» سخنرانی کرد، افزود که سیاست‌مداران باید نسبت‌به ورود فناوری‌های جدید ذهن بازی داشته باشند و تنها روی تولید خودروهای برقی تمرکز نکنند.

به نظر ما عدم تولید موتورهای درون‌سوز در اروپا کار درستی نیست. اگر تنها به یک فناوری اتکا کنیم، صنعت در زمینه اندازه و ساختار خود با موقعیتی که امروز دارد تفاوت خواهد داشت.

او معتقد است که با استفاده کاهش ۵ درصدی آلاینده‌های دی‌اکسید‌کربن صنعت به‌صورت سالانه، تاثیرات آب‌وهوایی مثبت و مناسبی روی خواهد داد و استفاده از سوخت هیدروژنی نیز یکی از راه‌های نیل به این هدف است. درحالی‌که بسیاری از رقبای ب‌ام‌و درحال تبدیل به خودروسازی‌های تمام برقی هستند، این شرکت خود را به توسعه موتورهای درون‌سوز، هیبریدی و حتی برقی که با هیدروژن کار می‌کنند، ‌متعهد می‌داند.

زیپس تاکید دارد که یکی از دلایل تمرکز ب‌ام‌و روی ساخت موتورهای هیدروژنی و چندگانه این است که در برخی از کشورهای جهان سوم، توسعه پایگاه‌ها و زیرساخت‌های شارژ خودروهای برقی زمان زیادی خواهد برد؛ بنابراین این کشورها از رسیدن به اهداف آب‌وهوایی جهانی باز خواهند ماند. او می‌گوید:

هیدروژن تنها ماده خامی است که می‌توان آن را به‌شکلی کم‌ضرر برای محیط‌زیست تولید و نگهداری کرد.

مدیر اجرایی ب‌ام‌و معتقد است که استفاده از خودروهای هیدروژنی، ساختار و پیش‌نیازهای بسیار زیاد خودروهای برقی را ندارد و براساس گزارشی از «WirtschaftsWoche» مراکز توزیع بنزین به‌سرعت و تنها درعرض دو روز می‌توانند به سوخت‌رسانی هیدروژن بپردازند. او می‌گوید:

راه رسیدن به این سوخت به‌مراتب کوتاه‌تر از مسیر رسیدن به حمل‌ونقل تمام برقی است که برای هر خودرو متفاوت به یک پخش‌کننده ولتاژ متوسط و زیرساخت شارژ متفاوت نیاز دارید.

این‌ها کار زیادی به شمار می‌روند. این روش جواب خواهد داد اما نه به‌عنوان تنها راه‌حل پیش روی ما. این‌گونه راه درازی را در پیش خواهیم داشت؛ به همین دلیل ما اکیدا روی هیدروژن تاکید داریم. حتما می‌آید و از سوی ب‌ام‌و خواهد آمد. از این مسئله واقعا مطمئن هستم.

نظر شما درباره خودروهای هیدروژنی چیست؟ آیا اقدام ب‌ام‌و واقعا باعث پیشرفت صنعت می‌شود یا تنها روندی تبلیغاتی به شمار می‌رود؟!

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
11 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.