بی ام و در حال کار روی پیشرانه‌های درون‌سوز جدید است

بی ام و در حال کار روی پیشرانه‌های درون‌سوز جدید است

درحالی‌که بی‌ام‌و برنامه‌های الکتریکی سازی خود را با جدیت پیش می‌برد اما خودروهای درون‌سوز هنوز هم اولویت این شرکت محسوب می‌شود. گروه بی‌ام‌و در سال ۲۰۲۵ یک پلتفرم الکتریکی و کاملاً جدید با نام Neue Klasse یا به اختصار NK را معرفی خواهد کرد. اولین خودرویی که از این پلتفرم استفاده خواهد کرد طبق شنیده‌ها نسل بعدی سری ۳ است که به نسخه NK1 این پلتفرم مجهز خواهد شد. پس از آن نیز شاسی‌بلند X3 جدید با این معماری تولید شده و به تدریج محصولات دیگری هم با استفاده از پلتفرم NK راهی خط تولید خواهند شد.

فرانک وبر رئیس بخش تحقیق و توسعه بی‌ام‌و در مصاحبه با اتو موتور اند اسپورت به برنامه‌های شرکت درباره پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی اشاره کرده است. تا سال ۲۰۳۰ همه بازارها آماده پذیرش خودروهای الکتریکی نخواهند بود و عضو هیئت‌مدیره بی‌ام‌و معتقد است بازار هنوز نیازمند محصولات درون‌سوز این خودروساز خواهد بود. به همین خاطر بی‌ام‌و به تولید پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی مدرن و بسیار کم‌مصرف ادامه خواهد داد.

به منظور هماهنگی با قوانین آلایندگی سخت‌گیرانه و دیگر فاکتورها، بی‌ام‌و به بهبود پیشرانه‌های خود خواهد پرداخت. وبر گفته نسل کاملاً جدیدی از پیشرانه‌ها در آینده تولید خواهند شد که شامل نمونه‌های ۶ و ۸ سیلندر هم هستند. وبر همچنین قول مصرف سوخت کمتر پیشرانه‌های ۶ سیلندر جدید را داده است. به لطف بهبود راندمان بی‌ام‌و قادر خواهد بود در طول سال‌های آینده پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی را در بازارهای مختلفی ارائه کند. این پیشرانه آلایندگی دی‌اکسید کربن بسیار پایینی خواهند داشت و یک راه‌حل خوب برای افرادی خواهند بود که آمادگی انتخاب خودروهای الکتریکی را ندارند.

قطعاً بی‌ام‌و با انتخاب این استراتژی خود را از سایر برندها متمایز می‌کند. برای مثال نسل بعدی بی‌ام‌و M5 G90 در سال ۲۰۲۴ و با قوای محرکه پلاگین هیبریدی که شامل نیروگاه ۸ سیلندر است عرضه خواهد شد. M5 جدید شاید تنها خودروی کلاس خود با پیشرانه ۸ سیلندر خوش‌صدا باشد. البته که باواریایی ها تعهد کاملی به الکتریکی‌ها دارند و وبر در مصاحبه خود به جزئیات برنامه‌های الکتریکی شرکت نیز اشاره کرده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.