بی ام و: حکمرانی الکتریکی تسلا به پایان رسیده است!

بی ام و: حکمرانی الکتریکی تسلا به پایان رسیده است!

بی ام و برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای برای خودروهای الکتریکی دارد و می‌خواهد این خودروها تا سال ۲۰۳۰ سهم ۵۰ درصدی از فروشش را تشکیل دهند. با افزایش فروش، این خودروساز آلمانی می‌خواهد تسلط تسلا بر بازار خودروهای الکتریکی آمریکا را به چالش بکشد. به عنوان یادآوری باید گفت تسلا سال پیش به حکمرانی بی‌ام‌و در بازار لوکس‌های آمریکا پایان داد.

بی‌ام‌و امسال می‌خواهد ۲۰۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی را در کل دنیا به فروش برساند و این رقم را نسبت به سال پیش دو برابر کند. اگرچه این میزان فروش هنوز هم فاصله قابل‌توجهی با فروش بیش از ۹۳۰ هزار دستگاهی تسلا در سال قبل و فروش احتمالی بیش از ۱ میلیون دستگاه در سال جاری دارد اما به نظر می‌رسد مدیران بی‌ام‌و به از دست رفتن مزیت رقابتی تسلا اطمینان دارند. مدیر فروش گروه بی‌ام‌و در مصاحبه با اصحاب رسانه گفته است این خودروساز روی فروش بسیار قوی و سریع خودروهای الکتریکی تمرکز خواهد کرد.

پیتر نوتا اظهار داشته است:

تسلا برای مدتی از یک نقطه فروش منحصربه‌فرد سود می‌برد اما این مزیت به پایان رسیده است

او افزوده است مشتریان خودروهای برقی در سال‌های گذشته برای اولین بار با چنین خودروهایی آشنا می‌شدند درحالی‌که خودروهای الکتریکی کنونی باب میل افراد بیشتری هستند.

بی‌ام‌و دو رقیب جدید برای تسلا دارد که یکی i4 فست بک برای رقابت با تسلا مدل ۳ و دیگری شاسی‌بلند iX برای رقابت با تسلا مدل X است. نوتا خودروی i4 را به عنوان خودروی رانندگی الکتریکی نهایی توصیف می‌کند و می‌گوید این محصول الکتریکی همان چیزی است که مشتریان از بی‌ام‌و انتظار دارند. پیش‌فروش این دو خودرو قبلاً به‌صورت کامل انجام شده است و نمایندگی‌های بی‌ام‌و در آمریکا صدها پیش سفارش برای i4 و iX دریافت کرده‌اند. همچنین نوتا می‌گوید زمان سفارش کنونی این خودروها حدود ۶ ماه است.

i4 و iX تنها آغاز راه الکتریکی بی ام و هستند. سه محصول الکتریکی جدید نیز طی دو سال آینده عرضه خواهند شد که یکی سدان پرچم‌دار i7 و دیگری سدان i5 است. سومین محصول الکتریکی گروه بی ام و نیز مینی کانتری من است که در سال ۲۰۲۳ از راه خواهد رسید. اولیور زیپس مدیرعامل بی ام و نیز اظهارات مشابهی داشته است. او می‌گوید:

ما این کمپانی را به محدودیت‌های توانایی تولید خواهیم رساند. تقاضا رو به افزایش خواهد بود. ما قبلاً این وضعیت را برای iX و i4 دیده‌ایم

بی ام و در دو ماه اول سال ۲۰۲۲ تعداد ۴۲۱۰ دستگاه خودروی درون‌سوز و الکتریکی را در آمریکا به فروش رسانده است درحالی‌که آمار فروش تسلا در این مدت ۷۱۲۵۰ دستگاه بوده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.