بی ام و با خودروی V8 هیبرید M به لمان بازمی‌گردد

بی ام و با خودروی V8 هیبرید M به لمان بازمی‌گردد

آینده مسابقات لمان روشن است زیرا بی‌ام‌و هم اعلام کرد همانند برخی خودروسازان مشهور دیگر به این مسابقات استقامتی و نمادین بازمی‌گردد. پیروی معرفی خودروی V8 هیبرید M در مسابقات قهرمانی ایمسا آمریکای شمالی، این خودروی مسابقه‌ای از سال ۲۰۲۴ در مسابقات قهرمانی استقامت جهانی فیا و مسابقات ۲۴ ساعته لمان حضور خواهد یافت.

carscoops می گوید این خبر مهمی محسوب می‌شود زیرا به معنی اولین حضور پروتوتایپ بی‌ام‌و در لمانز طی ۲۵ سال اخیر است. بی‌ام‌و آن زمان در اوج بود چراکه خواکیم وینکلهاک، پیر لوئیجی مارتینی و یانیک دالماس با خودروی V12 LMR پیروزی‌های ارزشمندی را در سال ۱۹۹۹ به دست آوردند. خودروی جدید ژرمن‌ها در کلاس هایپرکارها حضور خواهد یافت و تست‌های آن قبلاً آغاز شده‌اند. بی‌ام‌و V8 هیبرید M به‌طور موفقیت‌آمیزی تست‌های خود در دالار را پشت سر گذاشته است. البته بخش اعظم تمرکز اولیه بی‌ام‌و روی مسابقات ایمسا بوده است و مدیر بی‌ام‌و M موتور اسپرت می‌گوید در حال تلاشی قاطعانه برای بازگشت به لمان هستند.

فرانک فن میل مدیرعامل بی‌ام‌و M نیز با تائید سخنان همکارش اظهار می‌دارد:

تصمیم بی‌ام‌و برای استفاده از خودروی V8 هیبرید M در مسابقات ایمسا ۲۰۲۳ و لمان سال ۲۰۲۴ دستاورد مهمی برای این پروژه محسوب می‌شود. مسابقات ایمسا آمریکا و استقامت جهانی که در سراسر جهان برگزار می‌شود پلتفرم‌هایی عالی به شمار می‌روند و پروتوتایپ ما نشان دهنده جذابیت خودروهای الکتریکی شده بی‌ام‌و M در آینده خواهند بود

برای یادآوری باید دانست پروتوتایپ LMDh که ماه پیش معرفی شد از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با قدرت حدود ۶۳۱ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متر استفاده می‌کند. سیستم هیبریدی این خودرو متشکل یک پیشرانه الکتریکی، اینورتر و باتری ولتاژ بالاست. این خودروی مسابقه‌ای می‌تواند به‌صورت تمام الکتریکی نیز در برخی بخش‌ها همچون پیت استاپ تردد کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.