بی ام و باتری خودروهای الکتریکی در چین را بازیافت می‌کند

بی ام و باتری خودروهای الکتریکی در چین را بازیافت می‌کند

جوینت ونچر بی ام و برلیانس در چین به دنبال بازیافت عناصر مهم بکار رفته در باتری خودروهای الکتریکی است و می‌خواهد به اهداف کربن خنثی خود دست یابد. چینی‌ها خودروسازان را ملزم به استفاده از سیستم‌های ردیابی باتری‌های ولتاژ بالا کرده‌اند تا به این ترتیب بتوان باتری‌ها را ردیابی و مواد مهم آن‌ها را در بازیافت کرد. سیستم بی‌ام‌و از کدهایی برای ردیابی باتری‌ها در کل زنجیره تولید و مصرف استفاده می‌کند که این فرایند از تست‌های اولیه خودروها تا عرضه در بازار را شامل می‌شود.

باتری‌های بازگردانده شده به بی‌ام‌و بررسی و یا دوباره استفاده شده و یا بازیافت می‌شوند. این خودروساز در حال حاضر از باتری‌های دست‌دوم برای لیفتراک‌های موجود در کارخانه BBA استفاده می‌کند؛ اما بازیافت باتری‌ها به ژرمن‌ها اجازه می‌دهد تا از نیکل، لیتیم و کبالت به دست آمده در تولید باتری‌های جدید استفاده کنند. بخش اعظم این باتری‌ها از خودروهای پروتوتایپ، سیستم‌های تست، نمونه‌های بازگشت خورده و نهایتاً خودروهای اوراقی به دست می‌آیند.

بی‌ام‌و می‌گوید سیستم بازیافت بسته‌ای که ایجاد می‌کند تا ۷۰ درصد دی‌اکسید کربن تولیدی را کاهش خواهد داد. یکی از مدیران این خودروساز در چین اظهار داشته است:

با توجه به کمبود فزاینده منابع و افزایش قیمت کالاها، پیشبرد اقتصاد دوار، افزایش درصد استفاده از مواد بازیافت شدنی و کاهش وابستگی به متریال خام اهمیت ویژه‌ای دارد

او می‌افزاید:

گروه بی‌ام‌و ایده بازیافتی خود در چین را گسترش خواهد داد. این ایده نه تنها به حفاظت از محیط‌زیست بلکه به راندمان بالا و کاهش آلایندگی نیز اهمیت می‌دهد

مرکز تکنولوژی و تحقیقات خودرویی چین پیش‌بینی می‌کند حجم باتری‌های اوراقی در این کشور تا سال ۲۰۲۵ به ۷۸۰ هزار تن برسد. بی‌ام‌و تعهد خود به کربن خنثی شدن تا سال ۲۰۵۰ در کل زنجیره ارزش‌افزوده را اعلام کرده است. این خودروساز می‌خواهد خودروهای الکتریکی سهم حدود ۱۰ درصدی از کل فروشش را در سال جاری داشته باشند و این میزان تا سال ۲۰۳۰ به حداقل ۵۰ درصد خواهد رسید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.