بی ام‌ و M3 CS جدید با وزن کمتر و قدرت بیشتر در راه است

ب‌ام‌و M3 CS جدید با وزن کمتر و قدرت بیشتر در راه است

شایعات حاکی از آن است که ب‌ام‌و در حال توسعهٔ نسخهٔ CS از نسل جدید M3 است. در حال حاضر خریداران برای داشتن بالاترین پرفورمنس در خانوادهٔ سری ۳ باید سراغ M3 کامپتیشن بروند اما نسخهٔ CS از این هم پرفورمنس بهتری خواهد داشت و البته طبیعتاً گران‌ترین عضو خانوادۀ این سدان کامپکت خواهد بود. به گزارش ب‌ام‌و بلاگ، این شرکت با کاهش وزن M3 CS، فرمول مشابه دیگر مدل‌های CS مثل M2 CS و M5 CS را دنبال می‌کند. احتمالاً بخش عمده‌ای از این کاهش وزن با استفاده از قطعات فیبر کربنی مختلف حاصل خواهد شد اما این احتمال هم وجود دارد که M3 CS بجای چهارچرخ محرک، صرفاً محرک عقب باشد.

این سدان وحشی از همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی M3 معمولی استفاده خواهد کرد اما انتظار می‌رود با ایجاد تغییراتی، قدرت این موتور از ۵۱۰ اسب بخار کنونی در نسخهٔ کامپتیشن، بین ۱۰ تا ۲۰ اسب بخار افزایش پیدا کند. ممکن است این افزایش قدرت زیاد به نظر نرسد اما وقتی با ارتقاءهایی در سیستم تعلیق و ترمزها همراه شود، M3 CS را در پیست‌ها به خودروی سریع‌تری تبدیل خواهد کرد.

در این گزارش ذکر نشده که آیا نسخهٔ CS برای M4 هم ارائه خواهد شد یا نه اما همان‌طور که در نسل قبلی، هردو مدل M3 و M4 از نسخهٔ CS بهره‌مند شدند، به‌احتمال‌زیاد در نسل جدید هم M4 CS را خواهیم دید. فعلاً زمان معرفی این خودروها مشخص نیست اما ازآنجایی‌که پروتوتایپ‌های نسخهٔ داغ‌تر M4 طی ماه‌های اخیر در حال آزمایش رؤیت شده‌اند، نباید زمان رونمایی آن‌ها خیلی دور باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.