بی‌ شرمانه اما حرفه‌ای! بررسی لندویند لابرادور اسپورت

بی‌شرمانه اما حرفه‌ای! بررسی لندویند لابرادور اسپورت

خودروساز چینی لندویند که با کپی دقیق خود از رنجروور اووک مشهور شده بار دیگر بازگشته و این بار به دنبال فرصت‌هایی برای عرض اندام در بازار استرالیا می‌گردد.

لندویند تحت تملک گروه جیان لینگ موتورز چین بوده و تعدادی از شاسی بلندها را برای بازار داخلی چین تولید می‌کند. واکنش‌های قانونی شدید مربوط به طراحی شاسی‌بلند X7 این خودروساز که کپی بی‌شرمانه‌ای از رنجروور اووک است باعث شده تا عرضه‌ی آن در برخی کشورها ممنوع و محدود شود.

هرچند به نظر می‌رسد استرالیا هنوز هم در لیست کشورهایی که لندویند می‌تواند در آن حضور پیدا کند موجود است. در این نوشتار ما برای اولین بار پشت فرمان لندویند لابرادور اسپورت ۲۰۱۷ نشسته‌ایم.

لابرادور که شخصیت چینی مشابه با زودیاک است از نظر طراحی کاملاً به لندروور دیسکاوری اسپورت شباهت دارد و حتی می‌توان یک قدم جلوتر گذاشته و آن را کپی دقیقی از دیسکاوری اسپورت دانست.

گرچه این برند هم‌اکنون احمق نیست و در طراحی لابرادور اسپورت به‌طور کاملا آشکاری از دیسکاوری اسپورت تقلید نکرده اما هنوز هم از بیشتر زوایا این شباهت‌ها کاملاً واضح است.

حداقل از فاصله‌ی چند متری، لندویند کاملاً شبیه لندروور است. این خودرو از نظر پهنا ۱ میلی‌متر و از نظر فاصله‌ی محوری ۳ میلی‌متر طویل‌تر از لندروور است. با پارک بغل به بغل هر دو خودرو تفاوت‌ها سریعاً آشکار می‌شوند.

لندویند به وضوح خودروی بزرگ‌تری است اما در طراحی آن ستون C ضخیم دیسکاوری اسپورت و سقف مشکی سفارشی دیسکاوری اسپورت به‌صورت استاندارد لحاظ شده‌اند. در کل با توجه به کپی چینی‌ها با خودرویی شیک طرفیم و تمامی نسبت‌ها به‌طور قابل‌توجهی خوب از آب درآمده‌اند.

اما سری هم به کابین بزنیم. در بخش جلویی شاهد طراحی کاملاً تر و تمیزی هستیم که این موضوع به اینترفیس سیستم مدیا نیز بسط یافته است. صندلی‌ها کاملاً راحت بوده و ارگونومی کابین نیز به خوبی ساخته‌های اروپایی است.

این خودرو ۷ نفره است اما بجای آرایش مرسوم‌تر ۲:۳:۲ از آرایش صندلی‌های ۲:۴:۱ استفاده می‌کند. عرض بیشتر خودرو کمک چندانی به افزایش فضای داخل کابین نکرده و ما انتظار بیشتری در این بخش داشتیم.

در بخش عقب تنها یک صندلی کوچک قرار داشته و زمانی که از آرایش ۶ صندلی استفاده شود شاهد فضای صندوق ۹۸۲ لیتری خواهید بود که با استفاده از صندلی هفتم این فضا به ۶۹۸ لیتر کاهش می‌یابد.

زیر کاپوت لابرادور اسپورت از پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی ساخت شرکت سوزوکی استفاده شده که قدرت ۸۸ اسب بخاری دارد. این پیشرانه در سوزوکی ایگنیس ۲۰۱۷ نیز وجود دارد.

صادقانه باید بگوییم استفاده از این پیشرانه باعث کم آوردن خودرو مخصوصاً در سرعت‌های بالا شده است. لندویند گفته که این خودرو در تلاش برای جذب خریدارانی است که بخش اعظمی از وقت خود را در شهر و ترافیک می‌گذرانند؛ بنابراین ارائه‌ی قدرت بیشتر اهمیت کمتری نسبت به آلایندگی تولیدی دارد. پیشرانه‌ی لابرادور اسپورت در هر کیلومتر ۱۰۴ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند.

جالب آنکه سواری خودرو برای خودرویی از چنین سازنده‌ی تازه‌کاری فوق‌العاده خوب است. با افزایش سرعت خودرو محکم و پایدار احساس شده و شاید آن را بتوان با لندروور اشتباه گرفت.

اگرچه هنوز عرضه‌ی لندویند لابرادور اسپورت ۲۰۱۷ در بازار استرالیا تأیید نشده اما ما از حرکت رو به جلوی این کمپانی هیجان زده‌ایم و امیدواریم که در هفته‌های آینده چیزهای بیشتری از ساخته‌های این شرکت را بفهمیم.

انتظار می‌رود بهای این خودرو از حدود ۵۶ هزار دلار استرالیا آغاز شود.

منبع: caradvice

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.