بی‌ اعتنایی جو بایدن به تسلا صدای ماسک را هم درآورد!

بی‌اعتنایی جو بایدن به تسلا صدای ماسک را هم درآورد!

احتمالاً می‌دانید که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا حمایت خود از خودروهای الکتریکی را اعلام کرده است. البته حمایت او از این خودروها عمدتاً شامل حال خودروسازان اتحادیه‌ای آمریکا بوده است و خودروسازانی که قبلاً موفقیت بیشتری در زمینه خودروهای الکتریکی به دست آورده‌اند با بی‌اعتنایی بایدن روبرو شده‌اند. از زمان حضور بایدن در کاخ سفید تاکنون، او حتی اشاره‌ای کوچک به تسلا و ایلان ماسک نکرده است. همچنین او پروژه اسپیس ایکس را نیز نادیده گرفته است. البته که بایدن می‌تواند هر چیز دلخواهی را بگوید و حتی می‌تواند از تسلا یا خود ماسک دوری کند و این امر مشکلی ندارد؛ اما بی‌اعتنایی او به تسلا تا حدی که انگار وجود ندارد باعث شده است افراد زیادی به ویژه طرفداران تسلا اذیت شوند.

گفته می‌شود اگر مشوق مالیاتی خودروهای الکتریکی به اتمام برسد بایدن مشوق‌های بیشتری را به خودروسازان اتحادیه‌ای آمریکا اعطا خواهد کرد. اگرچه همه با این موضوع مخالف هستند اما بایدن آن را در نظر می‌گیرد. مردم مختلف از جمله ایلان ماسک متوجه این موضوع شده‌اند و مکرراً از او به خاطر اعتبار اتحادیه انتقاد کرده‌اند. اگرچه بسیاری از افراد وضعیت مشوق مالیاتی خودروهای الکتریکی را مشکل‌زا می‌دانند اما به نظر می‌رسد آنها بیشتر از این ناراحت هستند که بایدن با سکوت خود در حال دروغ گفتن به آمریکایی‌هاست. بایدن فارغ از حمایت یا عدم حمایت خود، به خوبی می‌داند که تسلا در زمینه خودروهای الکتریکی پیشروی بازار است.

اخیراً وضعیت موردبحث به خاطر برنامه‌ریزی بایدن برای برگزاری جلسه با ماری بارا مدیرعامل جنرال موتورز و جیم فارلی مدیرعامل فورد بدتر شده است. بایدن دومین جلسه از این دست را برگزار می‌کند و بازهم خبری از تسلا نیست. نه تنها تسلا در جلسه حضور ندارد بلکه حتی اشاره‌ای به این برند هم نمی‌شود. در همان روزی که جلسه برگزار شده است تسلا گزارش مالی سه‌ماهه پایانی ۲۰۲۱ خود را منتشر کرده است. با توجه به آمار و ارقام می‌توان گفت تسلا در بحبوحه همه‌گیری کرونا و کمبود چیپ ها به موفقیت بزرگی دست یافته است. در اواخر همان روز بایدن ویدئویی از تحسین ماری بارا را در توییتر منتشر کرد. ماسک که این اواخر اظهارنظر چندانی درباره بی‌اعتنایی بایدن به خود و شرکتش نداشته است توئیت زیر را منتشر کرد:

با T شروع می‌شود و با A به پایان می‌رسد و ESL هم در وسط است

به نظر می‌رسد سرانجام ماسک هم نتوانسته است به بی‌اعتنایی بایدن بی‌تفاوت باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.