بچه رودستر هوندا، برای لذت و تفریح

بچه رودستر هوندا، برای لذت و تفریح

اگر بین خودروهای اسپرت هوندا، نام NSX و یا نهایتاً هوندا سیویک تایپ R را در ذهن دارید، می‌توانید یک گزینه مینی رودستر را نیز به لیست خود بیافزایید. خودرویی که به هیچ عنوان در ویژگی‌های اسپرتی با برادران خود قابل قیاس نیست اما لااقل خودروی مفرح و با رانندگی دلپذیری می‌باشد.

هوندا S600 رودستر، بر اساس نسخه کانسپتی که در سال ۲۰۱۳ در نمایشگاه توکیو رونمایی شد، ساخته شده است.

موتور بسیار کوچک سه سیلندر این خودرو با حجم تنها ۶۶۰ سی‌سی و با کمک توربوشارژر عمل می‌کند و ۶۳ اسب بخار خروجی دارد. محل نصب پیشرانه در میانه خودرو و پشت صندلی‌ها می‌باشد. نسخه‌های صادراتی به خارج از ژاپن، از موتور توربوی قوی‌تری به حجم ۱.۰ لیتر و با توان ۱۲۵ اسب بخار بهره می‌گیرند.

انتقال نیرو به چرخ‌های عقب، شاسی ساخته شده با آلومینیوم و فولاد سخت، وزن بسیار سبک ۸۳۰ کیلوگرمی و سقف بازشونده دستی، از موارد قابل ذکر این خودرو می‌باشند.

سیستم توربو با هندسه متغیر، زمان تأخیر اندکی دارد و ردلاین موتور به ۷۷۰۰ دور بر دقیقه افزایش داده شده است. گشتاور نیز از دور ۲۵۰۰ به بالا در اوج قرار می‌گیرد. هر چند از دور موتور ۵۰۰۰ تازه غرش آن شروع می‌شود.

همانند مدل افسانه ای S2000 در این مدل هم از گیربکس شش سرعته دستی با شیفت کوتاه و سریع استفاده شده است. تقسیم وزن ۴۵/۵۵ روی محورهای جلو و عقب و نقطه ثقل پایین، تعادل بی‌نظیری در حرکات در جاده‌های مارپیچ به خودرو بخشیده‌اند.

شاید سقف بازشویی که باید با دست باز و بسته شود و موتور نسبتاً ضعیف این خودرو، نکات رنج‌آوری باشند اما هوندا S660 برای یک آخر هفته دل‌نشین در مسافرت به جاده‌های کوهستانی یا کنار دریا، یک گزینه بسیار قابل تأمل می‌باشد. در حال حاضر قیمت نسخه ۶۳ اسبی این خودرو در ژاپن معادل ۱۶۵۴۵ دلار می‌باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.