بوگاتی: عصر مدل‌های گِلی به پایان رسیده است!

بوگاتی: عصر مدل‌های گِلی به پایان رسیده است!

ما در فرایند طراحی یک خودرو با مدل‌های گِلی آشنایی زیادی داریم. این مدل‌ها به طراحان و مهندسان کمک می‌کنند تا خودرو را قبل از رفتن روی خط تولید مشاهده کنند. مدل‌های گلی همچنین به طراحان توانایی بازنگری در عناصر طراحی یک خودروی جدید را می‌دهند؛ اما به لطف ظهور تکنولوژی این وضعیت در حال تغییر است. حرفه‌ای‌های صنعت خودرو دیگر از این مدل‌ها استفاده نمی‌کنند بلکه به استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی روی آورده‌اند و بوگاتی یکی از چنین خودروسازانی است.

مدیر طراحی بوگاتی در مصاحبه با اتوکار گفته که عصر مدل‌های گلی به پایان رسیده است. او گفته جایگزین توده‌ای از گِل تکنولوژی واقعیت مجازی است. مدیر بوگاتی اظهار داشته حدود ۲۰ سال است که از این تکنولوژی صحبت می‌شود اما این تغییر رویه هم‌اکنون رخ داده است. در شرکت بوگاتی، جایگزین شدن روش واقعیت مجازی به جای مدل‌های گلی در سال ۲۰۱۶ آغاز شده و این اتفاق زمانی رخ داده که بوگاتی در حال طراحی نسخه‌های سفارشی شیرون بوده است.

تکنولوژی واقعیت مجازی مزیت‌های زیادی دارد و روشی سریع، ارزان و دقیق است. نیازی به گل قهوه‌ای یا استودیوهای طراحی بزرگ نیست. همچنین شما فقط به کامپیوتر، هدست و خودرویی مجازی نیازی دارید. بجای صحبت درباره زمان طراحی مدل گلی جدید یا تغییر نمونه شکل گرفته، خودرو تقریباً می‌تواند در دنیای مجازی به فوریت تغییر شکل یابد و مهندسان و طراحان آزادی بیشتری در طراحی خودرو دارند.

تکنولوژی همچنان به تغییر فرایند طراحی و مهندسی خودرو ادامه خواهد داد. کافی است به تکنولوژی پرینت سه‌بعدی و تأثیری که می‌تواند روی تولید خودروهای پروتوتایپ بدون استفاده از فرایندهای پیچیده کنونی بگذارد فکر کنید. همچنین خودروسازان با همکاری هم می‌توانند زمان طراحی خودرویی جدید را کاهش داده و آن زمان را صرف بهبود محصول خود کنند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.