بوگاتی شیرون لانگ تیل در نوادا به سرعت ۵۱۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد؟!

بوگاتی شیرون لانگ تیل در نوادا به سرعت ۵۱۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد؟!

قطعاً در این روزها می‌دانید که بوگاتی با انتشار ویدئویی که حاکی از رسیدن سرعت شیرون دم‌دراز به سرعت ۴۹۰.۴۸ کیلومتر در ساعت بود دست به تاریخ‌سازی زد. پس از اعلام برنامه‌های خود برای متوقف کردن ثبت رکورد سرعت و پس از توضیح اینکه چرا هایپرکار شرکت تنها در یک‌جهت رکورد خود را ثبت کرد، بوگاتی هم‌اکنون بیانیه‌ی خبری دیگری را منتشر کرده است.

این بار بوگاتی اعلام کرده شیرون ویژه‌ای که تدارک دیده می‌تواند به سرعت‌های بالاتری هم برسد اما این کار مستلزم حضور در مکان‌های مخصوصی است. بوگاتی به این خاطر پیست Ehra-Lessien را انتخاب کرد که معتقد بود امن‌ترین جای جهان برای رسیدن به چنین سرعت بالایی است. این پیست ۲۱ کیلومتری دارای سه لاین، موانع تصادف و سرویس امداد و نجات در دو سمت شمالی و جنوبی است. پیش از هر تست مسیر پیست با استفاده از ابزار ویژه پاک‌سازی می‌شود.

البته یک مانع مهم وجود دارد. این پیست که در کشور آلمان واقع ‌شده تنها ۵۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد درحالی‌که ارتفاع مسیر مشهور نوادا یعنی جایی که کونیگ زگ آگرا RS چندین رکورد را ثبت نمود ۱۰۳۶ متر بالاتر از سطح دریاست. آن‌گونه که بوگاتی می‌گوید، پیست نوادا چون در ارتفاع بالاتری از سطح دریا قرار دارد بنابراین درگ آئرودینامیکی آن کمتر است زیرا فشار و تراکم هوا هرچقدر بالاتر بروید کمتر می‌شود.

بوگاتی با انجام محاسبات ریاضی به این نتیجه رسیده که هیولای دست‌کاری شده‌اش در مسیر تست نوادا می‌تواند ۲۵ کیلومتر در ساعت سریع‌تر باشد؛ به‌عبارت‌دیگر این خودرو در نوادا قابلیت دست‌یابی به سرعت ۵۱۵ کیلومتر در ساعت را دارد که به‌طور قابل‌توجهی بیشتر از سرعت ۴۴۶.۹۷ کیلومتر در ساعت ثبت شده توسط هایپرکار کونیگ زگ می‌باشد.

در بیانیه‌ی خبری بوگاتی این‌گونه می‌خوانیم:

محاسبات ما نشان داده که شیرون در نوادا می‌تواند حدود ۲۵ کیلومتر در ساعت سریع‌تر باشد؛ اما بوگاتی چنین گزینه‌ای را انتخاب نکرده است. اولین نکته برای بوگاتی ایمنی است. مسیر نوادا بسیار طولانی بوده و تنها در یک‌جهت است. نیروهای امنیتی این مسیر در مواقع اضطراری با تأخیر زیاد به سر صحنه می‌رسند. همچنین شیب این مسیر حدود ۳ درصد است. ثبت رکورد در آنجا حس درستی نداشته است.

اگر بوگاتی بخواهد نسخه‌ی تولیدی این خودرو را تولید کند امیدواریم یکی از مالکان سری به نوادا بزند. شاید شیرون سوپر اسپورت در دستان یک راننده‌ی حرفه‌ای بتواند یک رکورد افسانه‌ای را خلق نماید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 11 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.