بوگاتی شیرون سری لِبه، پایانی بر یک هایپرکار نمادین در اروپا

بوگاتی شیرون سری لِبه، پایانی بر یک هایپرکار نمادین در اروپا

همه به راحتی می‌توانیم مدعی شویم بوگاتی شیرون خودرویی خاص است اما برخی مدل‌های این خودرو خاص‌تر از نمونه‌های دیگر خواهند بود. یکی از مثال‌های بارز این سخن سه مدل سفارشی سری لِبه L’Ébé هستند که نام خود را از دختر اتوره بوگاتی گرفته‌اند. این سری خودروها شامل یک دستگاه شیرون و دو دستگاه شیرون اسپرت هستند که نسخه‌های نهایی خودروهای موردبحث در اروپا خواهند بود. 

همین موضوع باعث می‌شود شیرون سری لبه خودرویی کاملاً ویژه باشد. این خودروها سریعاً متمایز به نظر می‌رسند زیرا از بدنه فیبر کربنی با طرح آبی تیره سود می‌برند و عناصر طلایی‌رنگ روی جلوپنجره و رینگ‌ها نیز تضاد زیبایی را ایجاد می‌کنند. نشان‌های طلایی، پوشش خاص پیشرانه و امضای لِبه در اسپویلر عقب نیز جزو دیگر ویژگی‌های قابل‌ذکر هستند.

امضای لِبه را می‌توان در کابین دید یعنی جایی که این نشان روی پشت‌سری‌ها، رکاب‌های داخلی و کنسول مرکزی خودنمایی می‌کند. چرم آبی‌رنگ خاص، فیبر کربن با ظاهر آبی تیره و پانل‌های درب خاص با الگوی متفاوت جزو وجوه تمایز شیرون سری لِبه هستند. 

این الگوی روی درب‌ها نشان دهنده تکامل بصری نمادین‌ترین خودروهای بوگاتی، از مدل‌های مسابقه‌ای تا EB110، ویرون و شیرون هستند. لِبه بوگاتی در سال ۱۹۰۳ به دنیا آمد و بوگاتی می‌گوید او به پدرش بسیار نزدیک بود و در نامش نیز دو حرف EB را پنهان کرده بود تا لِبه حتی پس از ازدواج نیز نام بوگاتی را تغییر ندهد. اگرچه لِبه خیلی در دنیای خودرو شناخته شده نیست اما داستان بوگاتی را نوشته است.

کریستف پیچون رئیس بوگاتی می‌گوید:

بیوگرافی لِبه از پدرش شامل چندین یادداشت‌های دفتر خاطرات خود اتوره، نامه‌های کارکنان، مشتریان و شرکای تجاری و تجربیات خودش بوده است. این شرح‌حال‌نویسی به فهم شخصیت اتوره، اهداف و محصولاتش کمک زیادی کرد. با وجود این مطالب ما می‌توانیم DNA بوگاتی را در محصولات کنونی بکار ببریم

قبلاً یک دستگاه شیرون لِبه و یک شیرون لِبه اسپرت تحویل شده‌اند و دومین شیرون لِبه اسپرت نیز تا پایان ماه جاری میلادی به دست مشتری خواهد رسید. این امر به معنی پایان راه شیرون در اروپا خواهد بود، محصولی که در سال ۲۰۱۶ معرفی و به اولین خودرویی تبدیل شد که قدرت ۱۴۷۹ اسب بخاری را به لطف پیشرانه ۱۶ سیلندر ۸ لیتری کواد توربو ارائه می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.