بوگاتی ساخت هایپرکار بنزینی جدیدی پس از شیرون را رسماً تأیید کرد

بوگاتی ساخت هایپرکار بنزینی جدیدی پس از شیرون را رسماً تأیید کرد

در آگوست سال ۲۰۲۱ در هفتهٔ اتومبیل مونتری، «مت ریماک» با کلکسیونر بوگاتی «مانی خوشبین» در مورد برنامه‌هایی برای ساخت هایپرکار جدید بوگاتی صحبت کرد. در آن زمان وی بدون اشاره به هیچ جزئیاتی، صرفاً اظهار داشت که این مدل کاملاً جدیدی است که پس از شیرون در دست توسعه بوده و ممکن است در سال ۲۰۲۴ وارد بازار شود. حال اما مدیرعامل شرکت تازه تأسیس بوگاتی ریماک چیزهای بیشتری در مورد این هایپرکار مرموز گفته است. مت ریماک در ویدئویی ضمن توضیح در مورد ساختار شرکتی ریماک بوگاتی، گفته است که هنوز آینده‌ای برای پیشرانهٔ درون‌سوز وجود دارد.

به گفتهٔ وی، هایپرکار جدید بوگاتی خودرویی متحیرکننده خواهد بود زیرا ویژگی‌هایی دارد که قبلاً در خودروهای تولیدی دیده نشده است. اظهارات مت ریماک نشان می‌دهد که هایپرکار بعدی بوگاتی به نسخه‌ای بهبودیافته از پیشرانهٔ ۸ لیتری W16 نمادین این شرکت مجهز خواهد شد. البته وی قبلاً گفته بود که هایپرکار بنزینی بعدی بوگاتی بشدت هیبریدی خواهد بود. این شبیه همان کاری است که لامبورگینی قرار است با پیشرانهٔ V12 خود در جانشین اونتادور انجام دهد یعنی استفاده از یک سیستم پلاگین‌هیبریدی که هم قابلیت پیمایش تمام الکتریکی برای ترددهای شهری را فراهم خواهد کرد و هم به رعایت قوانین سخت‌گیرانهٔ آلایندگی کمک می‌کند. نیروگاه W16 عظیم بوگاتی هم‌اکنون در شیرون سوپراسپرت قدرت فوق‌العادهٔ ۱۶۰۰ اسب بخاری تولید می‌کند و اگر در هستهٔ یک قوای محرکهٔ هیبریدی قرار گیرد می‌توانیم شاهد تولد یک هایپرکار دیوانه‌وار با قدرتی سرسام‌آور باشیم.

مت ریماک اما در این ویدئو علاوه بر صحبت در مورد بوگاتی جدید گفته است که از طرفداران قدیمی این برند بوده و پیشرفت بوگاتی را از زمان معرفی ویرون دنبال می‌کرده است. او می‌گوید از سمت جدید خود به‌عنوان رئیس شرکت ریماک بوگاتی بسیار خوشحال است، این فرصت را جدی گرفته و بوگاتی را به یکی از موفق‌ترین شرکت‌ها در تاریخ خودروسازی قرن و بیست و یکم تبدیل خواهد کرد. به همین دلیل، ریماک غیر از این هایپرکار جدید، برنامه‌های دیگری هم برای بوگاتی دارد. وی قبلاً گفته است که برای این برند فرانسوی ایده‌های جنون‌آمیزی مثل ساخت کوپه‌ای با کاپوت کشیده و یا حتی شاسی‌بلند را در نظر دارد. همچنین ساخت یک بوگاتی تمام الکتریکی با استفاده از دانش ریماک نِوِرا هم در دستور کار قرار دارد. در همین حال، با وجود مشکلات مختلف سال ۲۰۲۱، بوگاتی با فروش ۱۵۰ دستگاه خودرو (شامل تمام ۴۰ دستگاه تولیدی بولاید)، رکورد فروش جدیدی را در این سال ثبت کرده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.