به خاطر کمبود چیپ، فروش تویوتا در آمریکا از جنرال موتورز بیشتر شد

به خاطر کمبود چیپ، فروش تویوتا در آمریکا از جنرال موتورز بیشتر شد

جنرال موتورز دیگر پرفروش‌ترین خودروساز ایالات‌متحده نیست زیرا تویوتا در سه‌ماههٔ دوم امسال از رقیب آمریکایی خود پیشی گرفته است. البته تویوتا با اختلافی بسیار جزئی جلو افتاده است زیرا فروش آن در سه ماه گذشته در امریکا ۶۸۸,۸۱۳ دستگاه بوده درحالی‌که در این مدت جنرال موتورز ۶۸۸,۲۳۶ دستگاه خودرو فروخته است. تویوتا اما با اختلاف زیادی فورد را پشت سر گذاشته است زیرا این شرکت در سه‌ماههٔ دوم تنها ۴۷۵,۳۲۷ دستگاه فروش داشته است.

این موضوع می‌تواند برای جنرال موتورز بسیار ناراحت‌کننده باشد زیرا آخرین باری که این شرکت عنوان پرفروش‌ترین خودروساز ایالات‌متحده را از دست داد، سه‌ماههٔ سوم سال ۱۹۹۸ بود که مغلوب فورد شد. البته جنرال موتورز در فروش سالانه همچنان پیشتاز است زیرا این شرکت از ژانویه تاکنون در ایالات‌متحده ۱,۳۳۰,۴۸۶ دستگاه خودرو به فروش رسانده که از فروش ۱,۲۹۱,۸۷۹ دستگاهی تویوتا در این مدت بیشتر است.

دلیل اصلی کاهش فروش جنرال موتورز در سه‌ماههٔ دوم امسال کمبود چیپ بوده است. این مشکل موجب شده غول خودروسازی آمریکا تولید برخی از محصولات خود را موقتاً متوقف کند. این در حالی است خودروسازان ژاپنی و به‌ویژه تویوتا بهتر از رقبای آمریکایی خود توانسته‌اند این بحران را مدیریت کنند. کمبود چیپ روی موجودی محصولات جنرال موتورز تأثیر بزرگی داشته و آن‌را از ۳۳۴,۶۲۸ دستگاه در پایان سه‌ماههٔ اول امسال به ۲۱۱,۹۷۴ دستگاه در پایان سه‌ماههٔ دوم کاهش داده است. به همین دلیل، این شرکت همچنان روی استفاده از چیپ‌های موجود در محصولاتی که بیشترین تقاضا را دارند تمرکز خواهد داشت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.