به‌روزرسانی پیشرانهٔ ۳ لیتری B58 بی‌ ام‌ و با قدرتی در حدود ۴۰۰ اسب بخار

به‌روزرسانی پیشرانهٔ ۳ لیتری B58 بی‌ام‌و با قدرتی در حدود ۴۰۰ اسب بخار

ب‌ام‌و در حال آماده‌سازی نسخه‌ای ارتقاءیافته از پیشرانهٔ محبوب B58 خود است که در سینهٔ محصولات نیمه پرفورمنس M قرار می‌گیرد. این موتور که قرار است M58 نام گیرد، نسخه‌ای بهبودیافته از موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی خواهد بود که این شرکت از سال ۲۰۱۵ ارائه می‌کند. نسخهٔ کنونی این موتور هم‌اکنون در مدل‌های X5 xDrive40i، X7 xDrive40i، ۵۴۰i، ۶۴۰i، ۷۴۰i و ۸۴۰i مورداستفاده قرار می‌گیرد و ۳۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. نسخهٔ قوی‌تری از همین موتور با ۳۸۲ اسب بخار قدرت هم در خودروهایی مثل تویوتا سوپرا، Z4 M40i، M340i، X3 M40i، X4 M40i، M440i و M240i ارائه می‌شود.

به گزارش ب‌ام‌و بلاگ، موتور جدید و بهبودیافتهٔ M58 بر اساس نسخهٔ ۳۴۰ اسب بخاری موتور کنونی ساخته می‌شود و حدود ۳۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این در حالی است که آزمایش داینوی موتور B58 نشان داده است که ب‌ام‌و قدرت آن را کمتر اعلام کرده و درواقع ۳۴۰ اسب بخار را در چرخ‌ها تولید می‌کند نه در میل‌لنگ؛ بنابراین، نسخهٔ جدید ۳۷۰ اسب بخاری این موتور هم ممکن است قوی‌تر از چیزی باشد که اعلام می‌شود. ب‌ام‌و همچنین موتور ارتقاءیافتهٔ M58 را جایگزین نسخهٔ ۳۸۲ اسب بخاری نسخهٔ کنونی هم خواهد کرد.

گفته می‌شود احتمالاً این نسخه از موتور شش سیلندر خطی باواریایی‌ها حدود ۴۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت و  ارتقاءهای دیگری به‌منظور مدیریت حرارتی بهتر، پاسخگویی بیشتر و مصرف سوخت کمتر را هم تجربه خواهد کرد. این نسخه احتمالاً برای تولید قدرت بیشتر به توربوشارژر بزرگ‌تر و منیفولد هوای متفاوت مجهز می‌شود. هنوز اعلام نشده است که موتور جدید M58 در کدام مدل‌ها برای اولین بار معرفی خواهد شد اما ب‌ام‌و بلاگ انتظار دارد ۵۴۰i و ۷۴۰i از اولین مدل‌هایی باشند که به آن مجهز می‌شوند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.