به‌روزرسانی از راه دور محصولات تسلا، یک چاقوی دولبه!

به‌روزرسانی از راه دور محصولات تسلا، یک چاقوی دولبه!

رویترز در تحلیل‌های اخیر خود به توانایی به‌روزرسانی از راه دور محصولات تسلا و ارتباط آن با فراخوان‌های این خودروساز پرداخته است. این خبرگزاری همچنین تسلا را با دیگر خودروسازان مقایسه کرده است و به دنبال فهمیدن این موضوع بوده است که چه تعداد از فراخوان‌ها با به‌روزرسانی‌های از راه دور این برند ارتباط دارند.

رویترز می‌گوید به‌روزرسانی نرم‌افزاری تسلا می‌تواند باعث انجام سریع و کاراتر فراخوان‌ها شود. این خبرگزاری همچنین اظهار می‌دارد شاید خودروسازان رقیب به تسلا حسادت کنند. البته نیمه خالی لیوان هم وجود ریسک‌های بالقوه است زیرا خودروها بیش از پیش به کامپیوترهای متحرک تبدیل می‌شوند.

تسلا این اواخر فراخوان‌های متنوعی داشته است و بسیاری از آن‌ها با به‌روزرسانی از راه دور حل شده است. علیرغم تعداد بالای فراخوان‌های تسلا در ماه‌های اخیر، این برند در طول ۲ سال گذشته فراخوان‌های کمتری نسبت به سایر خودروسازان داشته است. رویترز برای مقایسه این فاکتور نمودار زیر را منتشر کرده است:

همان‌گونه که مشاهده می‌کنید تسلا کمترین میزان فراخوان در طول این بازه زمانی را داشته است و بسیاری از آن‌ها نیز با به‌روزرسانی از راه دور حل شده‌اند.

رویترز به لیست بلندبالای فراخوان‌های اخیر تسلا اشاره دارد و هشدار می‌دهد که حل سریع مشکلات شاید همیشه جواب ندهد. اینکه تسلا فورا و به راحتی مشکلات محصولاتش را رفع می‌کند بسیار خوب است اما فراخوان موردبحث به‌صورت گسترده تائید یا آزمایش نشود ریسک مشکلات بعدی وجود خواهد داشت.

تسلا به‌صورت روتین چنین به‌روزرسانی‌هایی را منتشر می‌کند و سپس این به‌روزرسانی‌ها به مشکلات دوباره تبدیل می‌شوند. شاید برخی افراد معتقد باشند این به‌روزرسانی‌ها آماده عرضه نیستند اما تسلا سریعاً آن‌ها را ارائه می‌کند و می‌داند که همیشه می‌تواند مشکلات را سریعاً برطرف کند. یکی از مدیران اسبق تسلا گفته است:

قطعاً یک طرز فکر وجود دارد که می گوید شما می‌توانید آن را به حدی سریع رفع کنید که ریسک بالا را می‌پذیرید

به‌طور خاص رویترز به ویژگی “توقف رولینگ” اشاره می‌کند که در تکنولوژی خودران کامل بتا وجود دارد. ظاهراً این ویژگی باعث می‌شود خودروها تصمیماتی مشابه انسان‌ها بگیرند اما نتیجه نهایی باعث تعرض به قوانین شده است.

در این تحلیل مفصل همچنین به رگلاتورها اشاره شده است که هنوز نمی‌توانند به نگرانی‌های نرم‌افزاری پاسخ دهند. یکی از وکلایی که با شکایات خودرویی سر و کار دارد می‌گوید:

من هیچ سندی که نشان دهد NHTSA کارکنانی با تجربه برای روبرو شدن با مشکلات نرم‌افزاری دارد را ندیده‌ام

روش نرم‌افزاری تسلا کاملاً گیراست و می‌خواهد با تکنولوژی بالایش به رخ همگان کشیده شود. ایلان ماسک مدیرعامل این برند گفته است اگر شما شکست نخورید به حد کافی خلاق نخواهید بود. قطعاً این گفته‌ها درست است اما این شکست‌ها با هزینه‌هایی همراه هستند. سؤالی که پیش می‌آید این است: آیا این ریسک‌های بالقوه ارزش نتایج به دست آمده را دارند؟

یکی از مدیران کانسومر ریپورتز اظهار می‌دارد:

خودروی ۲ تنی مشابه یک کامپیوتر رومیزی یا لپ‌تاپ نیست. خودروسازان و تأمین‌کنندگان آن‌ها باید نرم‌افزارهایی را تهیه کنند که در مواجهه با مشکلات مرگ و زندگی عملکرد ایمنی داشته باشند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.