بهبود ۸ درصدی شعاع حرکتی پژو ۲۰۸ و ۲۰۰۸ الکتریکی

بهبود ۸ درصدی شعاع حرکتی پژو ۲۰۸ و ۲۰۰۸ الکتریکی

به همان اندازه که خودروسازان روی خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری می‌کنند به دنبال یافتن راه‌های ساده‌تر برای بهبودهای بزرگ در میزان شعاع حرکتی این خودروها هستند. پژو جدیدترین برندی است که با برخی بهبودهای هوشمندانه و نسبتاً ساده توانسته شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی خود را افزایش دهد. این خودروساز فرانسوی امروز اعلام کرد شعاع حرکتی ۲۰۸ و ۲۰۰۸ الکتریکی مدل ۲۰۲۲ نسبت به مدل سال قبل به ترتیب ۲۲ و ۲۵ کیلومتر بهبود یافته است.

این افزایش شعاع حرکتی به معنی بهبود ۷ درصدی برای ۲۰۸ الکتریکی و ۸ درصدی برای ۲۰۰۸ الکتریکی است. این دو هاچبک و کراس اوور بدون آلایندگی هم‌اکنون شعاع حرکتی ۳۶۲ و ۳۴۵ کیلومتری دارند. پژو برای دستیابی به چنین عملکردی ابتدا از لاستیک‌های بهتری استفاده کرده است. ۲۰۸ و ۲۰۰۸ الکتریکی هم‌اکنون دارای لاستیک‌های کلاس A پلاس بوده و مقاومت چرخشی کمتری دارند. این لاستیک‌ها در ۲۰۸ با رینگ‌های ۱۶ اینچی و در ۲۰۰۸ با رینگ‌های ۱۷ اینچی همراه خواهند شد.

داخل کابین نیز از پمپ گرمایی و حسگر رطوبت جدیدی استفاده شده است. این حسگر در بالای شیشه جلو نصب شده و مصرف انرژی سیستم تهویه مطبوع و بخاری را به منظور بهبود شعاع حرکتی کاهش خواهد داد. نهایتاً هم نسبت‌های بهتری برای گیربکس در نظر گرفته شده است. پژو ادعا می‌کند این بهبودها چیزی فراتر از استانداردهای اندازه‌گیری WLTP بوده‌اند. فرانسوی‌ها می‌گویند این تغییرات منجر به بهبود ۴۰ کیلومتری شعاع حرکتی در ترافیک و در دمای صفر درجه سانتی‌گراد می‌شوند.

هر دو محصول الکتریکی پژو بر پایه پلتفرم eCMP بنا شده‌اند و از باتری نسبتاً کوچک ۵۰ کیلووات ساعتی و یک پیشرانه الکتریکی با قدرت ۱۳۴ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتون متر استفاده می‌کنند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.