بنچمارک اولیه نسل سوم پردازنده Ice Lake-SP Xeon اینتل منتشر شد

بنچمارک اولیه نسل سوم پردازنده Ice Lake-SP Xeon اینتل منتشر شد

بنچمارک‌های اولیه نسل سوم پردازنده Ice Lake-SP Xeon اینتل منتشر شده که از ۱۴ هسته و ۲۸ ترد خبر می‌دهند. پردازنده‌های جدید سری Ice Lake-SP Xeon مبتنی بر فرآیند +10nm بوده و اوایل سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند.

تصویری که در ادامه ملاحظه می‌کنید، جزئیات پردازنده Ice Lake-SP Xeon Silver را نشان می‌دهد که در حال حاضر مراحل اولیه مهندسی را پشت سر می‌گذارد. این پردازنده از ۱۴ هسته و ۲۸ ریسه یا همان Thread برخوردار بوده و کش L3 آن ۲۱ مگابایت است.

طبق آنچه در گزارش نوشته، سرعت پایه این پردازنده ۲.۰ گیگاهرتز خواهد بود که در حالت Boost به ۴.۰ گیگاهرتز می‌رسد. توان طراحی گرمایی آن ۱۶۵ وات و حداکثر دمای عملیاتی آن ۱۰۵ درجه سانتی گراد اعلام شده است. این پردازنده برای بکارگیری در سوکت LGA 4189-5 طراحی شده و آنطور که در گزارش آمده احتمالاً عضوی از سری Xeon Silver 4300 است که سال آینده معرفی می‌شود.

پردازنده Ice Lake-SP Xeon در آزمایش تک هسته‌ای ۵۵۳.۱ امتیاز و در آزمایش چند هسته‌ای ۱۰۰۳۸.۴ امتیاز کسب کرده است. امتیاز آزمایش تک هسته‌ای نشان می‌دهد که این چیپ از سری Xeon تقریباً شانه به شانه پردازنده پرچمدار Core i9-10900K می‌ایستد که هم اکنون عنوان سریع‌ترین پردازنده گیمینگ اینتل را با حداکثر کلاک ۵.۳ گیگاهرتز یدک می‌کشد. این چیپ از لحاظ امتیاز چند هسته‌ای نیز با پردازنده Ryzen 9 3950X با ۱۶ هسته و ۳۲ ریسه قابل قیاس است.

لازم به ذکر است که امتیازات فوق با استفاده از آخرین نسخه برنامه CPU-z با شتاب دهنده AVX-512 بدست آمده است. این پردازنده بدون شتاب دهنده یاد شده در آزمایش‌های تک و چند هسته‌ای به ترتیب امتیازات ۳۷۱.۶ و ۶۳۶۳ را کسب می‌کند. این چیپ در بنچمارک Fritz Chess موفق به کسب امتیاز ۱۹۷۱۵ شده که به مقدار کمی از نسل اول پردازنده رایزن با ۸ هسته و ۱۶ ترد سریع تر است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.