بلندپروازِی جیلی برای توسعه جایگاه‌های تعویض باتری

بلندپروازِی جیلی برای توسعه جایگاه‌های تعویض باتری

گروه فناوری جیلی به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های این غول بزرگ چینی قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ تعداد ۵ هزار ایستگاه تعویض باتری در سراسر این کشور راه‌اندازی کند. سرویس تعویض باتری این شرکت با نام E-Energee در کنفرانس اینترنتی Wuzhen به نمایش گذاشته شد.

این برنامه از سال ۲۰۱۷ با بیش از هزار نفر در تیم توسعه و تحقیق پیگیری شده و اولین نمونه آن در سپتامبر سال ۲۰۲۰ در چونگ کینگ ساخته شده است. در یک سال اخیر تعداد این ایستگاه‌ها در ۱۰ استان افزایش یافته و با توسعه بیشتر آن‌ها در سرتاسر کشور، افراد بیشتری از این امکان بهره‌مند خواهند شد.

فرایند تعویض باتری کمتر از یک دقیقه یا دقیقاً ۵۹ ثانیه به طول می‌انجامد. درحالی‌که پیش از این زمان این فرایند در هنگام معرفی آن ۹۰ ثانیه اعلام شده بود. در این روش یک باتری خالی با یک باتری کاملاً شارژ شده مشابه به طور کامل جایگزین می‌شود. این زمان در مقایسه با شارژ در جایگاه‌های شارژ و حتی در مقایسه با سوخت‌گیری در پمپ‌بنزین‌ها بسیار کمتر است. به لطف خدمات ثبت‌نام و پرداخت اتوماتیک، راننده حتی نیازی به پیاده شدن از خودرو هم ندارد.

در حال حاضر عمده مشتریان این سرویس، ناوگان حمل و نقل است که زمان کمتری برای شارژ نیاز دارند. خودروهای الکتریکی متفرقه برای استفاده از این فناوری نیازمند پلتفرمی سازگار با آن هستند و بنابراین هر خودرویی از هر شرکتی نمی‌تواند وارد ایستگاه‌های تعویض باتری شود.

NIO هم همانند جیلی از ایستگاه‌های تعویض باتری استفاده می‌کند و می‌خواهد این فناوری را به اروپا نیز برساند. زمان تعویض باتری‌های خودروهای NIO حدود ۳ دقیقه می‌باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
12 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.