بر پایه آخرین تحلیل‌های صورت گرفته، سهام تسلا حباب دارد!

بر پایه آخرین تحلیل‌های صورت گرفته، سهام تسلا حباب دارد!

ارزش سهام تسلا طی یک سال گذشته به‌طور دیوانه‌واری افزایش ‌یافته اما بر پایه جدیدترین تحلیل‌های صورت گرفته، سهام این شرکت بیش از حد ارزش‌گذاری شده و به عبارت دیگر حباب دارد.

سهام شرکت تسلا در سال ۲۰۲۰ بیش از ۶۵۰ درصد افزایش یافته و مواردی همچون سودهای حداقلی و حضور در بازار سرمایه از جمله دلایل این افزایش انفجاری بوده‌اند. تا روز سه‌شنبه هفته پیش ارزش هر سهم تسلا ۶۴۰ دلار بوده که باعث شده ارزش بازاری این خودروساز به بیش ۶۰۰ میلیارد دلار برسد که بیش از ارزش ترکیبی ۹ خودروساز بزرگ دنیا می‌باشد.

یکی از مدیران شرکت تحقیقاتی در اروپا می‌گوید:

اگرچه تسلا کمپانی فوق‌العاده‌ای است اما نشانه‌های زیادی وجود دارد که نشان دهنده حباب موجود در ارزش آن است. زمانی که به این موارد نگاه می‌کنیم نیازمند توجیه چنین ارزش‌گذاری‌ای هستیم و باید دلایل بسیار بسیار خوبی برای آن وجود داشته باشد. ارزش کنونی سهام تسلا در محدوده حباب قرار دارد.

ویتالی کالسنیک همچنین به خودروی الکتریکی اپل که احتمالاً در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد اشاره داشته است. اخبار درباره پروژه اپل امیدوار کننده بوده و باعث کاهش ارزش سهام تسلا نیز شده است. همچنین خودروسازان دیگری نیز وجود دارند که به شدت در تلاش برای رقابت فشرده با تسلا هستند.

کالسنیک می‌گوید:

تسلا مزیت‌هایی در بازار خودروهای الکتریکی داشته و بسیاری از رقبا به این موضوع اذعان کرده‌اند. با این وجود رقبا به‌طور قابل‌توجهی ظرفیت تولید بالاتری دارند. آن‌ها با شدت زیادی در حال پیشرفت بوده و برنامه‌های چند میلیارد دلاری برای حضور در بازار اعلام کرده‌اند. فولکس‌واگن قبلاً در حال تولید بوده و تویوتا نیز برنامه‌های جدایی داشته و اخیراً نیز با باتری حالت‌جامد خود وارد بازی شده است. ظاهراً این تکنولوژی تویوتا باعث ایجاد تحول در صنعت خودروهای الکتریکی خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.