بر بازار خودروهای سواری آمریکا هوندا سلطه بیشتری دارد یا تویوتا؟

بر بازار خودروهای سواری آمریکا هوندا سلطه بیشتری دارد یا تویوتا؟

کاملاً واضح است که آمریکایی‌ها به برندهای ژاپنی علاقه دارند. بله مطمئناً بسیاری از مردم این کشور ترجیح می‌دهند پشت فرمان پیکاپ‌های آمریکایی بنشینند یا ماسل کارهای شورلت، فورد و دوج را خریداری کنند اما اگر به آمار و ارقام نگاه کنیم، تویوتا و هوندا در سگمنت‌های سواری و سنتی‌تر کاملاً سلطه دارند؛ بنابراین، بیشتر افرادی که در آمریکا به دنبال یک سدان کامپکت یا میان سایز و همین‌طور یک کراس‌اوور کامپکت هستند، خودرویی با نشان ژاپنی انتخاب می‌کنند. البته در کلاس‌های سدان‌ها و کراس‌اوورهای فول سایز هم دوج چارجر و فورد اکسپلورر پادشاهی می‌کنند ولی ما در این مطلب قصد داریم صرفاً به خودروهای ژاپنی بپردازیم که سالانه بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه در آمریکا فروش داشته و بر کلاس خود سلطه دارند.

مطلب را با کوچک‌ترها یعنی آمار فروش خودروهای کامپکت تا پایان سه‌ماههٔ سوم سال ۲۰۲۰ آغاز می‌کنیم. در این کلاس هوندا سیویک و تویوتا کرولا صدرنشین هستند و دیگر خودروها حتی به آن‌ها نزدیک هم نیستند. البته سال ۲۰۲۰ سالی بسیار چالش‌برانگیز بود و به همین دلیل فروش هردوی این سدان‌های ژاپنی کاهش یافته اما بااین‌حال هنوز هم بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه فروش داشته‌اند.

هوندا سیویک

قیمت پایه: ۲۱,۰۵۰ دلار

سیویک درواقع دومین خودروی پرفروش در کلاس خود است اما این کامپکت ژاپنی در هردو سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ توانست در بازار آمریکا از خودروی شماره یک دنیا یعنی تویوتا کرولا پیشی بگیرد. سیویک در نُه ماه نخست سال گذشته ۲۰۰,۹۴۱ دستگاه فروش داشته درحالی‌که این رقم در سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۵۵ هزار دستگاه بود. سیویک هم‌اکنون در سه نسخهٔ هاچ‌بک، سدان و کوپه به بازار عرضه می‌شود و کمی بیشتر از کرولا تنوع دارد. این ماشین همچنین تهاجمی‌تر از تویوتا است اما جدیدترین نسل کرولا هم قطعاً شیک‌تر از نسل‌های قبلی است.

تویوتا کرولا

قیمت پایه: ۱۹,۹۲۵ دلار

هرچند کرولا فقط به‌صورت سدان و هاچ‌بک به بازار عرضه می‌شود اما نسخهٔ هیبریدی را هم ارائه می‌کند. در نُه ماه نخست سال گذشته، ۱۶۶,۲۱۳ دستگاه از این ماشین در آمریکا فروخته شده که کاهش قابل‌توجهی را نسبت به فروش ۲۳۴ هزار دستگاه در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. بااین‌حال کرولا همچنان اوضاع خوبی دارد زیرا کماکان پرفروش‌ترین خودروی کلاس خود در سراسر جهان است و در آمار فروش جهانی حتی فولکس‌واگن گلف را هم پشت سر گذاشته است. البته بااین‌وجود به نظر می‌رسد در حال حاضر بیشتر آمریکایی‌ها ترجیح می‌دهند بجای کرولا، سیویک بخرند.

سگمنت بعدی، سدان‌های میان سایز است که علیرغم محبوبیت کراس‌اوورها در چند سال اخیر، بسیاری از این سدان‌ها هنوز در ایالات‌متحده فروش خوبی دارند.

تویوتا کمری

قیمت پایه: ۲۴,۹۷۰ دلار

وقتی از سدان‌های میان سایز صحبت می‌شود، تویوتا کمری پادشاهی می‌کند. این سدان خوش‌نام ژاپنی که با پیشرانه‌های ۲.۵ لیتری چهار سیلندر، ۳.۵ لیتری V6 و هیبریدی به بازار عرضه می‌شود، در نُه ماه نخست سال گذشته در آمریکا ۲۰۴,۹۴۵ دستگاه فروش داشته که نسبت به فروش ۲۵۸ هزار دستگاهی سال ۲۰۱۹ کاهش یافته است. بااین‌حال، این آمار نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۰ آمریکایی‌ها بیشتر کمری خریده‌اند تا سیویک. هرچند مقایسه دو سگمنت مختلف چندان عادلانه نیست اما موفقیت جدیدترین نسل کمری غیرقابل‌انکار است تا جایی که تویوتا حتی آن‌را بجای اونسیس به بازار اروپا هم آورده است.

هوندا آکورد

قیمت پایه: ۲۴,۷۷۰ دلار

آکورد با فروش ۱۴۵,۲۹۱ دستگاه در نُه ماه نخست سال ۲۰۲۰، پس از کمری دومین خودروی پرفروش کلاس خود محسوب می‌شود. این فروش در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۰۴ هزار دستگاه بوده است. آکورد را در بازار می‌توان با پیشرانه‌های ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری توربو و گیربکس‌های CVT و ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک خریداری کرد. به‌طورکلی، هرچند ممکن است طراحی بیرونی آکورد در مقایسه با استایل اسپرت کمری کمی بحث‌برانگیز باشد اما این سدان ژاپنی همچنان خودرویی بسیار کاربردی، مجهز و خوش‌ساخت است.

سگمنت کراس‌اوورهای کامپکت، بخش دیگری است که تحت سلطهٔ این دو برند ژاپنی قرار دارد آن‌هم با وجود رقبای قدرتمندی مثل شورلت اکوئناکس، نیسان روگ و سوبارو فورستر که این کلاس را بسیار رقابتی کرده‌اند.

تویوتا رافور

قیمت پایه: ۲۶,۰۵۰ دلار

رافور با یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی و همین‌طور نسخه‌های هیبریدی و پلاگین‌هیبریدی (پرایم) به بازار عرضه می‌شود. تویوتا طی نُه ماه نخست سال ۲۰۲۰ تعداد ۳۰۲,۵۷۴ دستگاه از این کراس‌اوور کامپکت به فروش رسانده که رقمی فوق‌العاده بوده و تقریباً دو برابر فروش پیکاپ تاکوما یا جی‌ام‌سی سی‌یرا است. با وجود شیوع بیماری کرونا، فروش رافور در آمریکا نسبت به سال ۲۰۱۹ تنها ۷ درصد کاهش یافته که این نشان می‌دهد این کراس‌اوور کامپکت چقدر خودروی موفقی است.

هوندا CR-V

قیمت پایه: ۲۵,۳۵۰ دلار

هوندا CR-V که با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو و یک نمونهٔ هیبریدی قابل خریداری است، در نُه ماه اول سال گذشته ۲۳۷,۳۳۴ دستگاه فروش داشته که کاهش زیادی را نسبت به فروش ۲۸۰ هزار دستگاهی در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. در اوایل سال جاری، هوندا ویدئوهایی را منتشر کرد که ادعا می‌کرد CR-V خرید بهتری نسبت به رقبایی مثل رافور، نیسان روگ و سوبارو فورستر است. در مقایسه با تویوتا، هوندا اشاره می‌کرد که CR-V در داخل فضای بیشتری برای بار و سرنشینان دارد اما درواقع این تفاوت بسیار ناچیز است.

با توجه به تمام مواردی که در اینجا بیان شد، در این سه سگمنت، کدام سدان کامپکت، سدان میان سایز و کراس‌اوور کامپکت را انتخاب می‌کنید؟ هوندا یا تویوتا؟

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.