برندهای اروپایی تسلا را پشت سر می‌گذارند؟

برندهای اروپایی تسلا را پشت سر می‌گذارند؟

چند سالی است که تسلا در بازار خودروهای الکتریکی لوکس حرف اول را می‌زند و در شتاب بخشیدن به تلاش‌های الکتریکی سازی نقش بزرگی داشته است. البته در آینده‌ای نه چندان دور این موضوع می‌تواند کاملاً تغییر یابد.

بنا به نتایج مطالعه صورت گرفته توسط موسسه PA که توسط بلومبرگ منتشر شده، تسلا تا سال ۲۰۱۹ در بازار خودروهای الکتریکی صدرنشین باقی خواهد ماند اما از آنجایی که برندهای طراز اول جهانی شروع به تولید خودروهای الکتریکی در دو سال آینده می‌کنند، کمپانی ایلان ماسک می‌تواند در بحث فروش به رتبه هفتم سقوط کند.

این مطالعه می‌گوید دایملر در سال ۲۰۲۱ پیشروی بازار خودروهای الکتریکی خواهد بود و پس از آن ب ام و، رنو-نیسان-میتسوبیشی، فولکس‌واگن، ولوو، تویوتا و تسلا رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص خواهند داد.

این پیش‌بینی‌ها بر پایه استراتژی خودروسازان، تکنولوژی بهتر، فرهنگ، شبکه نمایندگان، همکاری با شرکت‌های دیگر و عملکرد مالی صورت گرفته‌اند. اما آیا تسلا نیز بیکار خواهد نشست؟

برخلاف تسلا، تمامی خودروسازان یاد شده دارای زنجیره تأمین تثبیت شده به منظور شتاب توسعه و تولید خودروهای الکتریکی هستند. همچنین همه‌ی آن خودروسازان چندین دهه است که تجربه ساخت خودروهای گوناگون در تیراژ بالا را به دست آورده‌اند. تسلا در این زمینه‌ها چالش‌هایی خواهد داشت و شاهد این موضوع نیز مشکلات متعدد در بحث تولید مدل ۳ جدید است که تأخیرهای پی‌درپی در تحویل به مشتریان را داشته است.

اگرچه فروش تسلا مدل S و X در سال‌های اخیر و در مقایسه با سایر خودروهای الکتریکی بالا بوده اما حقیقت این است که هر دو خودرو در تعداد بسیار محدودی در مقایسه با خودروهای مرسوم دیگر خودروسازان تولید می‌شوند. شاید تسلا در ۵ سال آینده بتواند تولید انبوه خودروهای خود را به سطح بالایی برساند اما ممکن است تا آن زمان تاج پادشاهی بازار خودروهای الکتریکی را از دست بدهد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
11 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.