برنامه Lensa AI و هرآنچه که باید بدانید؛ از ویرایش حرفه‌ای عکس‌ها تا ساخت آواتار جادویی

برنامه Lensa AI

اپلیکیشنی که در این پست قصد معرفی آن را داریم، برنامه Lensa AI است که یک اپ قدرتمند، کاربردی و حرفه‌ای برای ویرایش و زیباسازی تصاویر محسوب می‌شود.

با یک جست‌وجوی سریع در گوگل پلی، با تعداد بسیاری برنامه‌ ویرایش تصویر مواجه خواهید شد که برای استفاده از بهترینِ آنها باید چندین دلار هزینه کنید. هر اپلیکیشن جدیدی که وارد بازار می‌شود ادعا می‌کند که بهتر از بقیه عمل خواهد کرد، درحالی که وقتی بحث کاربردی بودن به‌میان می‌آید، حرفی برای گفتن ندارد.

در حال حاضر، ما در عصری از فناوری زندگی می‌کنیم که هوش مصنوعی قدرت را به‌دست دارد. پیشرفت‌های بشر در زمینه هوش مصنوعی بهترین مزیت سال 2022 محسوب می‌شود. جدیدترین پیشرفت در عرصه هوش مصنوعی را می‌توان در برنامه Lensa AI مشاهده کرد که با قابلیت‌های خارق‌العاده تمام توجه‌ها را به‌خود جلب کرده است.

با نصب این برنامه، شما قادر خواهید بود به‌صورت حرفه‌ای به زیباسازی صورت خود بپردازید. امکان روتوش صورت، سفید کردن دندان و رفع سیاهی دور چشم، تغییر لنز و عمق تصویر، تغییر در نورپردازی تصاویر، محو کردن و متحرک‌سازی پس زمینه و مهمتر از همه ایجاد آواتارهای فانتزی در این اپلیکیشن فراهم شده است. در ادامه به‌بررسی جزئیات مربوط‌به این برنامه کاربردی خواهیم پرداخت.

آشنایی با برنامه Lensa AI

لنزا برنامه‌ای طراحی شده برای اندروید و آیفون است که ادعا می‌کند تصاویر شما را به روش‌های مختلف بهبود خواهد بخشید. این شامل مواردی مانند حذف اشیاء از تصویر، حذف لکه‌ها، محو کردن پس‌زمینه و اجرای فیلترهای مختلف است. تاکنون، این برنامه تقریباً همان ویژگی‌هایی را دارد که سایر برنامه‌های ویرایش تصویر ارائه می‌دهند. اما صبر کنید! هنوز برای نتیجه‌گیری خیلی زود است.

یک ویژگی جالب در این برنامه Beat Sync نام دارد. پس از آپلود یک ویدئو به‌همراه موسیقی دلخواه، هوش مصنوعی لنزا از الگوریتم خود برای همگام‌سازی موسیقی با ویدیوی شما استفاده می‌کند. با وجود این قابلیت جدید، اگر در ویدئوی انتخاب شده سریع حرکت می‌کنید یا درحال چرخیدن و رقص هستید، ریتم موسیقی با حرکات شما همگام خواهد شد.

دلیل محبوبیت فزاینده برنامه Lensa AI چیست؟

برنامه Lensa AI به‌دلیل ویژگی آواتارهای جادویی که توسط افراد مشهور در سراسر رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌شود، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. ساخت Lensa به‌سال 2018 بازمی‌گردد، اما محبوبیت این برنامه زمانی شروع شد که آواتارهای جادویی در اواخر نوامبر 2022 به‌آن اضافه شدند.

به گفته شرکت تحلیلی Sensor Tower، این اپلیکیشن در 12 روز اول دسامبر حدود 13.5 میلیون نصب در سراسر جهان داشته که بیش از 6 برابر 2 میلیون نصب در ماه نوامبر است. کاربران همچنین در طول این دوره 12 روزه تقریباً 29.3 میلیون دلار در این برنامه خرج کرده‌اند.

لنزا اساساً از فناوری هوش مصنوعی برای تبدیل عکس‌ها به آثار هنری بر اساس پیام‌های متنی استفاده می‌کند. با آواتارهای جادویی، این اعلان‌ها دسته‌هایی مانند کیهانی، فانتزی و پاپ هستند. کاربران پس‌از ساخت تصاویر آواتار خود نزد یک جراح پلاستیک رفته و خواستار تبدیل شدن به‌تصویر آواتار می‌شوند! چرا که لنزا برای اعتبار بخشیدن به‌سازنده خود، زیباسازی عکس‌ها را کاملا بی‌نقص انجام می‌دهد.

آواتارهای جادویی چگونه ساخته می‌شوند؟

آواتارهای جادویی در واقع ابزار تبلیغ شرکت سازنده برنامه Lensa AI محسوب می‌شوند. این ویژگی یک عکس معمولی را تبدیل به‌چیزی می‌کند که شرکت آن را آواتار شگفت‌انگیز نامیده است.

پس از انتخاب جنسیت و سبک خود (و پرداخت هزینه آواتارها)، باید حدود 10 دقیقه منتظر بمانید تا آنها توسط هوش مصنوعی ساخته شوند. اگر حوصله انتظار و خیره شدن به‌صفحه را ندارید، می‌توانید درخواست کنید که پس‌از اتمام کار به شما اطلاع داده شود. این یک نکته مثبت محسوب می‌شود؛ زیرا می‌توانید درحالی که آواتارهای شما در پس زمینه ساخته می‌شوند، با سایر قسمت‌های برنامه آشنا شوید.

نتایج ممکن است شما را بسیار شگفت‌زده کند. پس از دریافت عکس این احتمال وجود دارد که خود را شبیه یک شرور جیمز باند، سالوادور دالی یا بن افلک ببینید! از طرف دیگر ممکن است با یک الهه زیبایی روبه‌رو شده و نسبت به‌چهره خود امیدوار شوید.

آیا برنامه Lensa AI رایگان است؟

اپلیکیشن لنزا برای دانلود رایگان است و می‌توانید یک دوره آزمایشی رایگان ۷ روزه دریافت کنید، اما برای استفاده دائمی از برنامه باید تعرفه‌های مورد نیاز را پرداخت کنید. ارزان‌ترین گزینه پرداخت 31.99 دلار سالانه است که در مقایسه با 7.99 دلار ماهانه بسیار مقرون به‌صرفه به‌نظر می‌رسد.

اگر دوره آزمایشی 7 روزه را بپذیرید، برنامه 2 دلار اضافی به‌قیمت سالانه می‌افزاید. اما بدون دوره آزمایشی سالانه 29.99 دلار از شما دریافت می‌شود. علاوه‌بر قیمت اشتراک، برای آواتارهای جادویی نیز باید هزینه کنید.

هزینه پرداختی برای استفاده‌از آواتارهای جادویی از 3.49 دلار شروع شده و تا 6.99 دلار افزایش می‌یابد. این هزینه حتی در طول دوره آزمایشی رایگان که قرار است همه چیز رایگان باشد نیز بر قرار است.

آیا استفاده از برنامه لنزا برای افراد زیر سن قانونی مجاز است؟

دسترسی به برنامه Lensa AI برای کودکان و نوجوانان مناسب نیست و وقتی تصاویری را برای ساخت آواتار جادویی آپلود می‌کنید، از شما خواسته می‌شود که حداقل 18 سال سن داشته باشید.

بسیاری از بانوان پس‌از دریافت تصاویری که بیش‌از حد جنسی بوده و به‌طور کلی ژست نامناسبی دارند، ابراز نارضایتی کرده‌اند. این تصاویر به راحتی می‌توانند به‌صورت آنلاین به‌رسانه‌های اجتماعی راه پیدا کرده و مشکل‌ساز شوند.

اولیویا اسنو، نویسنده مجله ویرد، برخی‌از عکس‌های دوران کودکی خود را آپلود کرده و تصاویر دریافتی او به‌چیزی بیش‌از پورنوگرافی کودکان تبدیل شده بودند! البته این برای تمام تصاویر آپلود شده یکسان نیست و بسته به‌نوع تصاویر، این اتفاق فقط برای بخش خاصی از کاربران رخ می‌دهد. با این حال، این موضوع نسبتاً آزاردهنده است و شرکت سازنده باید به‌آن رسیدگی کند.

نحوه استفاده از برنامه لنزا

دو راه برای استفاده از برنامه Lensa AI وجود دارد: آپلود یک عکس یا آپلود یک ویدیو. بیشترین ویژگی‌های ویرایش موجود برای عکس‌ها در نظر گرفته شده است و هنگامی که عکس خود را آپلود می‌کنید، گزینه‌های ویرایش زیادی به شما ارائه می‌شود.

با گزینه‌های ارائه شده، شما می‌توانید چهره خود را با چشم‌های بزرگ‌تر، بینی کوچک‌تر، گونه‌های برجسته‌ و لب‌های حجیم‌تر تغییر دهید؛ آنهم به‌صورت کاملا طبیعی. برنامه Lensa AI همچنین فیلترهایی را به‌شما پیشنهاد می‌کند. بدیهی است که می‌توانید هر تغییری را بلافاصله با دکمه لغو یا گزینه بازنشانی برگردانید.

علاوه‌بر ویرایش چهره در تصویر، می‌توانید موارد دیگر را نیز تغییر دهید. حذف اشیا، افزودن حاشیه‌های رنگی و محو یا حذف کردن پس‌زمینه از جمله این قابلیت‌‌ها هستند.

همچنین مطالعه کنید:آیا باور می‌کنید که این عکس ها را هوش مصنوعی خلق کرده باشد؟

جالب‌ترین قسمت موجود در برنامه Lensa AI قابلیت‌های موجود برای تغییر ویدئو است. پس از آپلود ویدیو، می‌توانید فیلترها و افکت‌های مختلفی برای تغییر رنگ و سبک ویدیو اضافه کنید. شما قادر خواهید بود ویدئوی مربوط‌به جشن کریسمس خود را به‌یک فیلم سیاه و سفید به‌سبک دهه 90 تبدیل کنید.

پیش‌از این در مورد قابلیت همگام‌سازی موسیقی با ویدئو نکاتی را ذکر کردیم، اما توجه داشته باشید که در این ویژگی صدای اصلی حذف نخواهد شد و موسیقی صرفاً در کنار صدای اصلی قرار خواهد گرفت.

باتوجه به‌آنچه گفته شد، لنزا یک برنامه با قابلیت‌های جذاب محسوب می‌شود که تاکنون رضایت‌های زیادی دریافت کرده است. اما نکته قابل توجه این است که این برنامه برای ویژگی‌هایی که سایر برنامه‌های ارزان‌تر نیز ارائه می‌دهند، هزینه زیادی دریافت می‌کند. پیشنهاد ما این است که ابتدا برنامه Lensa AI را با نسخه آزمایشی رایگان امتحان کرده و سپس تصمیم بگیرید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.