برنامه تولید مرسدس C کلاس الکتریکی با پلتفرمی ویژه

برنامه تولید مرسدس C کلاس الکتریکی با پلتفرمی ویژه

نسل جدید مرسدس بنز C کلاس چند روز پیش به‌صورت رسمی معرفی شد و همان‌گونه که حدس می‌زدیم از تکنولوژی‌ها و استایل الهام گرفته از سدان پرچم‌دار S کلاس استفاده کرده است؛ اما یکی از وقایع مهم درباره این سدان لوکس ارائه قوای محرکه الکتریکی شده است هرچند نبود پیشرانه‌های ۶ و ۸ سیلندر می‌تواند یک نقطه‌ضعف برای این خودرو تلقی شود. بر پایه خبر جدیدی که منتشر شده، احتمال تولید نسخه تمام الکتریکی C کلاس نیز در سال‌های آتی وجود دارد.

اتوکار می‌گوید C کلاس بدون آلایندگی قرار است تولید شود اما این اتفاق تا سال ۲۰۲۴ رخ نخواهد داد. این خودرو از پلتفرمی کاملاً جدید استفاده خواهد کرد، پلتفرمی که با زیرساخت MRA نسل جدید C کلاس و S کلاس کنونی متفاوت است. این پلتفرم با معماری MEA مرسدس برای خودروهای الکتریکی نیز تفاوت خواهد داشت. در واقع این پلتفرم برای محصولات کامپکت و الکتریکی و با نام MMA توسعه می‌یابد.

مارکوس شافر مدیر عملیات ارشد مرسدس می‌گوید:

این خودرو پاسخگوی تقاضایی خواهد بود که باور داریم میزان بالایی دارد و باب میل طرفداران وفادار مرسدس می‌باشد. در همین زمان برخی محصولات الکتریکی شامل EQA، EQB و EQC را عرضه می‌کنیم و به این لیست باید EQS و EQE را نیز اضافه کنیم. به همین خاطر ما سبد محصولات گسترده‌ای داریم.

فعلاً چیز زیادی درباره این خودرو نمی‌دانیم اما C کلاس الکتریکی می‌تواند همانند EQS از نام جدیدی استفاده کند. اگر سیستم نام‌گذاری مرسدس مبنا باشد شاید این خودرو با نام EQC عرضه شود اما این نام قبلاً در کراس اوور الکتریکی مرسدس بکار رفته است.

شافر افزوده است:

آیا ما سبد محصولاتمان را گسترش خواهیم داد؟ بله. ما اندکی از معماری جدید MMA را به نمایش گذاشته‌ایم. پلتفرم بعدی ما برای خودروهای کامپکت و میان‌سایز است که از سال ۲۰۲۴ عملیاتی خواهد شد. این معماری اول از همه برای خودروهای الکتریکی است و در خودروهای جمع‌وجور و میان سایز بکار خواهد رفت.

به عنوان یادآوری باید گفت حتی نسل بعدی C63 AMG نیز فاقد پیشرانه ۶ سیلندر بوده و تائید شده از نیروگاه ۲ لیتری با دستیار هیبریدی استفاده خواهد کرد. تا زمان عرضه این خودرو قوی‌ترین عضو خانواده C کلاس دارای پیشرانه ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۵۵ اسب بخار خواهد بود. این پیشرانه توسط یک استارتر/ژنراتور یکپارچه ۲۰ اسبی حمایت می‌شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.