برنامه‌های الکتریکی مرسدس متفاوت با فولکس‌ واگن!

برنامه‌های الکتریکی مرسدس متفاوت با فولکس‌واگن!

تسلا دیگر تنها بازیگر الکتریکی‌های بازار نیست چراکه خودروسازانی همچون فولکس‌واگن و مرسدس بنز نیز در حال تولید خودروهای الکتریکی خود هستند. اگرچه تسلا هم‌اکنون سابقه بسیار خوبی در این زمینه به دست آورده و تکنولوژی تولید چنین محصولاتی را در اختیار دارد اما رقبا نیز اطلاعاتی درباره‌ی صنعت خودرو دارند. البته روش الکتریکی مرسدس نسبت به فولکس‌واگن، حداقل درباره کلاس‌های خودرویی متفاوت خواهد بود.

اتوکار با مارکوس شافر مدیر تحقیق و توسعه مرسدس درباره کراس اوور الکتریکی EQA و احتمال تولید مدل‌های الکتریکی کوچک‌تر همچون هاچبک هایی مشابه فولکس‌واگن ID.3 گفت‌وگو کرده است. مدیر مرسدس نیز به وضوح به تصمیمات مرسدس دراین‌باره اشاره کرده است.

او گفته است:

ما باید تقاضای مصرف‌کننده را در نظر بگیریم و فعلاً شاسی بلندها و کراس اوورهای محبوبیت بسیار زیادی دارند. این‌ها اولویت اول ما هستند.

به عبارت دیگر مرسدس برنامه‌ای فوری برای عرضه هاچبک الکتریکی ندارد. این سیاست منطقی به نظر می‌رسد زیرا خریداران محصولات مرسدس در کل به دنبال خودروهای بزرگ‌تر از جمله سدان ها هستند. به همین خاطر است که مرسدس سدان پرچمدار و الکتریکی EQS را نیز عرضه خواهد کرد. نسخه تولیدی کراس اوور EQA ابعاد مشابه GLA را خواهد داشت.

اگر به خاطر بیاورید کانسپت EQA هاچبکی با ابعاد تقریباً مشابه A کلاس هاچبک داشت. اگرچه فولکس‌واگن ID.3 فقط در اروپا و برخی بازارهای دیگر عرضه خواهد شد اما خبری از عرضه آن در آمریکا نخواهد بود و بجای آن کراس اوور ID.4 راهی آمریکا خواهد شد.

اما دلیل دیگری هم برای عدم تولید هاچبک های الکتریکی توسط مرسدس وجود داشته و آن‌هم قیمت است. مشتریان احتمالاً بهای زیادی را برای یک هاچبک پرداخت نخواهند کرد. همچنین یک کراس اوور و هاچبک الکتریکی تقریباً در یک محدوده بازار حضور داشته و باعث ایجاد رقابتی داخلی در برند می‌شوند. با توجه به محبوبیت زیاد کراس اوورها و شاسی بلندها، این تصمیم مرسدس کاملاً توجیه‌پذیر است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.