برنامه‌های الکتریکی مرسدس زودتر از انتظار عملیاتی می‌شوند

برنامه‌های الکتریکی مرسدس زودتر از انتظار عملیاتی می‌شوند

از آنجایی که کم‌کم روند واکسیناسیون علیه کرونا سرعت می‌گیرد و میزان مرگ‌ومیر ناشی از آن کاهش می‌یابد خودروسازان نیز با شدت بیشتری برنامه‌های الکتریکی سازی خود را ادامه می‌دهند. احتمالاً حذف پیشرانه‌های درون‌سوز دیر یا زود رخ خواهد داد اما واضح است که همه‌گیری کرونا همه‌چیز را تغییر داده است. هم‌اکنون مرسدس بنز به لطف شروع قوی در سال ۲۰۲۱ و فروش قوی به دنبال حرکت سریع‌تر به سمت اهداف الکتریکی سازی خود نسبت به آنچه که قبلاً اعلام کرده بود می‌باشد.

اولا کالنیوس مدیرعامل دایملر این اخبار را تائید کرده است. او گفته است:

ما می‌خواهیم برنامه تولید محصولات الکتریکی سازی شده خود را تسریع کنیم. هدف ما این است که زودتر به این هدف دست‌ یابیم.

در سال ۲۰۱۹ این خودروساز آلمانی اعلام کرد تا سال ۲۰۳۰ باید نیمی از کل فروش جهانی‌اش توسط خودروهای پلاگین هیبریدی یا تمام الکتریکی تأمین شود.

کالنیوس تاریخ دقیق هدف جدید این شرکت را اعلام نکرده اما شاید این تاریخ بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۹ باشد. این کمپانی همچنین به دنبال بازنگری در تأسیسات اصلی خود به منظور تولید خودروهای الکتریکی و حفظ کارگران خطوط تولید فعلی است. ماه آینده سدان لوکس، پرچم‌دار و الکتریکی مرسدس EQS معرفی خواهد شد و از پلتفرم الکتریکی ویژه خود استفاده خواهد کرد. سدان کوچک‌تر EQE نیز در آینده به همراه همزادهای شاسی‌بلند خود معرفی خواهد شد.

هدف الکتریکی سازی جدید مرسدس اهمیت بالایی دارد زیرا این برند باید بالاتر از رقبای خود قرار گیرد. موفقیت تسلا را نمی‌توان نادیده گرفت و درعین‌حال رقبا نیز برنامه‌های خود را دارند. برای مثال ب ام و را در نظر بگیرید که پلتفرم مخصوص خودروهای الکتریکی خود را تا سال ۲۰۲۵ عرضه نخواهد کرد و این در حالی است که تأخیری در این زمینه صورت نگیرد.

دیگر رقیب هم‌وطن مرسدس یعنی گروه فولکس‌واگن نیز برنامه کاملاً مشخصی برای الکتریکی سازی محصولات خود دارد. اوایل هفته بود که مرسدس جزئیات مربوط به محصولات آتی خود به ویژه نسل جدید مرسدس-ای ام جی C63 را اعلام کرد. این خودروها از تکنولوژی هیبریدی سود خواهند برد.

دایملر همچنین در حال نهایی سازی برنامه‌های جداسازی بخش بسیار موفق کامیون و اتوبوس‌سازی است تا مرسدس تمرکز بهتری روی خودروهای لوکس، سواری و تمام الکتریکی داشته باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
14 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.