برنامه‌های آیندهٔ فیات-کرایسلر: قسمت اول، جیپ

برنامه‌های آیندهٔ فیات-کرایسلر: قسمت اول، جیپ

همان‌طور که در مطلب قبلی گفتیم، سرجیو مارکیونه در جمعهٔ گذشته برنامه‌های پنج سال آیندهٔ تمامی برندهای گروه فیات-کرایسلر را اعلام کرده است؛ بنابراین ما هم به‌طور مجزا در سری مطالبی به اعلام برنامه‌های برندهای این گروه خودروسازی خواهیم پرداخت. اولین قسمت از این سری مطالب به شرکت جیپ اختصاص دارد. «مایک منلی» مدیرعامل جیپ در روز اعلام استراتژی پنج‌سالهٔ فیات-کرایسلر گفته است که جیپ قصد دارد سبد محصولات خود را در سه سگمنت جدید گسترش داده و وعده داده است که تا سال ۲۰۲۲ هرسال دو محصول جدید را به بازار عرضه کند. علاوه بر این، نیروی الکتریسیته نقش مهمی را در آیندهٔ این برند نمادین آمریکایی ایفا خواهد کرد به‌گونه‌ای که گفته شده جیپ تا سال ۲۰۲۲ مجموعاً ۱۰ مدل پلاگین‌هیبریدی و چهار محصول تمام الکتریکی را راهی بازار خواهد کرد.

همچنین تا سال ۲۰۲۱، جیپ نسخهٔ هیبریدی یا پلاگین‌هیبریدی تمامی محصولات خود را نیز ارائه خواهد کرد و تقریباً در همان زمان تکنولوژی رانندگی خودکار سطح سه جیپ هم معرفی خواهد شد. از سوی دیگر، به‌عنوان بخشی از استراتژی کنار گذاشتن سوخت دیزل توسط فیات-کرایسلر، جیپ فروش مدل‌های دیزلی خود را در منطقهٔ EMEA شامل اروپا، خاورمیانه و آفریقا تا سال ۲۰۲۲ متوقف کرده و بجای آن هشت مدل پلاگین‌هیبریدی و پنج مدل هیبریدی خفیف را در این منطقه عرضه خواهد کرد. همچنین گفته شده موتورهای دیزلی به‌تدریج به‌طور کامل از خط تولید جیپ کنار خواهند رفت اما فعلاً هیچ برنامهٔ زمانی مشخصی برای این هدف وجود ندارد. بین زمان حال تا سال ۲۰۲۲ نیز جیپ نسل جدید مدل رنگید و همین‌طور نسخهٔ تمام الکتریکی رانگلر را معرفی خواهد کرد درحالی‌که مدل کامپس نیز فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای خود را تجربه خواهد کرد.

اما همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، جیپ قصد دارد در آینده با محصولات جدید یا احیای محصولات قدیمی خود به سه سگمنت جدید وارد شود. یکی از این بخش‌ها، بخش کراس‌اوورهای کوچک یا سگمنت A است که جیپ قصد دارد با ساخت کراس‌اووری کوچک‌تر از رنگید به آن وارد شود. این کراس‌اوور کوچک، طولی کمتر از ۴ متر داشته و قیمت آن نیز زیر ۲۰ هزار دلار خواهد بود. به‌احتمال‌زیاد پلت‌فرم این کراس‌اوور کوچک جیپ با نسل آیندهٔ فیات پاندا مشترک خواهد بود. افزایش فروش چشمگیر محصولات جیپ موجب شده این شرکت به فکر ساخت چنین کراس‌اووری بیفتد و احتمالاً این هم به خودروی بسیار محبوبی تبدیل خواهد شد.

از طرف دیگر، همان‌طور که پیش‌ازاین مشخص شده بود، جیپ قصد دارد مدل مشهور واگنییر و همین‌طور گرند واگنییر خود را هم احیا کند. این یک اس‌یووی سه ردیفهٔ بزرگ در سگمنت E است که پرچم‌دار جدید جیپ خواهد بود. این ماشین در دو نسخهٔ استاندارد با نام واگنییر و لوکس با نام گرند واگنییر تولید خواهد شد. علاوه بر این، نسخهٔ پیکاپ رانگلر نیز در سال آینده به سبد محصولات جیپ اضافه خواهد شد درحالی‌که ساخت یک کراس‌اوور میان سایز سه ردیفه هم در دستور کار این شرکت قرار دارد.

جیپ برای بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا یعنی بازار چین هم برنامه‌های زیادی دارد که شامل عرضهٔ هشت مدل کاملاً جدید یا بروز شده می‌شود. دو نمونه از این خودروها به‌طور خاص برای بازار چین طراحی می‌شوند. از سوی دیگر جیپ در آمریکای شمالی هم هشت مدل پلاگین‌هیبریدی را ارائه خواهد کرد درحالی‌که همان‌طور که اشاره شد، به بخش اس‌یووی‌های فول سایز پریمیوم نیز با مدل گرند واگنییر وارد شده و با کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور به رقابت خواهد پرداخت. علاوه بر این، با توجه به افزایش فروش محصولات جیپ که همگی در بخش پرطرفدار کراس‌اوورها و اس‌یوووی‌ها قرار دارند، این شرکت بشدت روی افزایش ظرفیت تولید خود سرمایه‌گذاری خواهد کرد و شبکهٔ فروشندگان خود را نیز گسترش خواهد داد.

اما علاوه بر محصولات جدید و استفاده از نیروی الکتریسیته، جیپ قصد دارد در کنار مدل‌های تریل‌هاوک و ترک‌هاوک، دور زیربرند جدید را هم ارائه کند. زیربرند اول که دِزرت‌هاوک (DesertHawk) نام دارد، بر سرعت و عملکرد در مسیرهای شن و ماسه‌ای تمرکز داشته و برای مدل‌های مختلفی چون چروکی ارائه خواهد شد. نام دومین زیربرند جدید جیپ اما فعلاً مشخص نیست ولی گفته شده که این زیربرند بر رانندگی شهری تمرکز داشته و قابلیت اتصال کامل و توانایی حرکت در هر آب‌وهوایی را فراهم می‌کند. این نشان می‌دهد که جیپ نه‌تنها بر روی قابلیت‌های آفرود محصولات آیندهٔ خود کار می‌کند بلکه بر عملکرد آنرود در آن‌ها نیز تمرکز دارد چراکه محصولات آیندهٔ جیپ باید مزایای اس‌یووی‌ها و خودروهای سواری را ترکیب کنند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.