بررسی پژو ۲۰۸ کارکرده

بررسی پژو ۲۰۸ کارکرده

با توجه به عرضه‌ی قریب‌الوقوع پژو ۲۰۸ در کشورمان اخیراً به مطلبی در سایت اتو اکسپرس برخوردم که در آن بررسی کاملی را نسبت به نمونه‌ی کارکرده‌ی این خودرو انجام داده است. با توجه به اینکه خودرو در کشور ما کالایی سرمایه‌ای محسوب شده و اکثر خریداران مدت زیادی یک خودرو را نگه می‌دارند، اطلاع از هزینه‌های طولانی‌مدت و خرابی‌های احتمالی آن حائز اهمیت می‌باشد. بنابراین خواندن این مطلب درباره‌ی ۲۰۸ می‌تواند مفید باشد.

پژو خودروهای کوچک فوق‌العاده‌ای را ساخته است اما در چند سال اخیر زیر سایه‌ی رقبای خود در مباحثی چون سواری بهتر، اعتماد بیشتر و کیفیت بالاتر بوده است.

بنابراین دیدن این‌که پژو با عرضه‌ی مدل ۲۰۸ در سال ۲۰۱۲ بازگشتی شکوهمندانه داشته جای بسی خوشحالی دارد. این خودرو به حدی خوب بود که عنوان سوپرمینی سال ۲۰۱۲ را به خود اختصاص داد. در آن زمان گفتیم که پژو به صدر کلاس خودروهای کوچک بازگشته است. ۲۰۸ همه‌چیز دارد: طراحی زیبا، کیفیت، فضا و تجهیزات. این خودرو سواری خوبی داشته و بسیار اقتصادی نیز هست.

نمونه‌های اولیه‌ی این خودرو هم‌اکنون ۴ ساله بوده و مدل فیس لیفت شده‌ی آن نیز در سال ۲۰۱۵ عرضه شده بنابراین این خودرو می‌تواند یک گزینه‌ی کارکرده‌ی مناسب باشد.

نسل نخست پژو ۲۰۸ مدلی است که تمرکز ما روی آن قرار دارد.

  • پژو ۲۰۸ نسل اول

قیمت از ۵ هزار پوند

تاریخچه

۲۰۸ در ژوئن ۲۰۱۲ و در فرم‌های بدنه‌ی هاچبک ۳ و ۵ درب معرفی شد. رنج پیشرانه‌های این خودرو عبارت‌اند از نمونه‌های ۱،۱.۲،۱.۴ و ۱.۶ لیتری بنزینی و ۱.۴ و ۱.۶ لیتری دیزل. از بین دو گیربکس ۵ یا ۶ سرعته ی دستی نیز می‌توان یکی را انتخاب نمود.

نسخه‌ی ۳۰th anniversary special edition Gti نیز با ۲۰۸ اسب بخار قدرت در سال ۲۰۱۴ معرفی گردید. در ژوئن همین سال نسخه‌های تجدیدنظر شده‌ی ۲۰۸ به نمایندگی‌ها راه یافت که پیشرانه‌های کم‌مصرف‌تر، تجهیزات ایمنی بیشتر و طراحی خارجی بهبود یافته داشت و یک تریم GT Line نیز با جزئیات اسپورت تر به خط تولید اضافه گردید.

مدل‌های پایه دارای امکاناتی نظیر ESP، شیشه‌های جلوی برقی، کروز کنترل و قفل مرکزی هستند. در تریم اکتیو شاهد افزوده شدن رینگ‌های آلیاژی، سیستم چندرسانه‌ای با صفحه لمسی، بلوتوث و صندلی‌های عقب تا شدنی هستیم. مدل Allure نیز دارای شیشه‌های دودی، تریم کروم اضافی، چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن‌های خودکار و تهویه‌ی دو ناحیه‌ای است درحالی‌که در مدل Feline رینگ‌های ۱۷ اینچی، رادیو DAB، سیستم ناوبری و سقف پانورامیک هم اضافه می‌شود.

رقبای پژو ۲۰۸ در این کلاس

گزینه‌ی محبوب و کارکرده‌ی ما در این کلاس فورد فیستا با ترکیبی از هزینه‌های مالکیت و رانندگی پایین، پیشرانه‌های عالی و جذابیت بالا است.

کیا ریو دیگر گزینه‌ی عالی است که به لطف گارانتی زیاد، ارزش بالا و فضای داخلی زیاد نسخه‌ای قابل‌اعتنا نشان می‌دهد. رنو کلیو نیز دیگر گزینه‌ای است که با خرید آن (مخصوصاً نسل چهارم) شاهد کیفیت بالایی خواهید بود.

اگر جیب‌هایتان عمق بیشتری دارند می‌توانید به فولکس‌واگن پولو نیز فکر کنید که پیشرانه‌های فوق‌العاده‌ای دارد.

  • چیزهایی که باید مدنظر قرار بگیرند:

برف‌پاک‌کن‌ها

هنگام فعال شدن، برف‌پاک‌کن‌ها می‌توانند لرزش‌های شدیدی در روی شیشه‌ی جلو داشته باشند. به نظر می‌رسد که بهترین راه‌حل استفاده از نمونه‌های افترمارکتی است.

سیستم مدیا

سیستم چندرسانه‌ای صفحه لمسی می‌تواند بدون هیچ دلیلی از کار بایستد. با خاموش کردن آن معمولاً مشکل حل می‌شود اما همیشه این‌گونه نیست.

ترمزها

برخی مالکان اشاره کرده‌اند که لنت‌های ترمز پس از حدود ۸ هزار کیلومتر نیاز به جایگزینی دارند.

سیستم تعلیق

سیستم تعلیق جلوی ۲۰۸ می‌تواند بکوبد که این مورد معمولاً به خاطر محل قرارگیری بوش بالایی در یکی از جذب‌کننده‌های شوک است که باید جایگزین شود.

کابین

با وجود فرمان کوچک که پایین‌تر از نشان‌دهنده‌ها قرار گرفته می‌توانید طراحی داشبورد را هم دوست داشته باشید و هم از آن متنفر شوید. اما این بخش به خوبی ساخته شده و نمای خوبی دارد اگرچه که دسترسی به بخش عقب در نمونه‌های ۳ درب کار پرزحمتی است. صندوق‌عقب حجم ۲۸۵ لیتری دارد (با تا شدن صندلی‌ها این مقدار به ۱۰۷۶ لیتر می‌رسد) که اگرچه در رتبه اول کلاس نیست اما فضایی برجسته محسوب می‌شود.

فراخوان‌ها

پیش از این ۷ فراخوان برای ۲۰۸ انجام شده که دلگرم کننده نیست. اولین فراخوان در جولای ۲۰۱۲ بوده که برای کاپوت خودرو انجام شده است. دو ماه بعد نیز به علت مشکلات ترمز فراخوان بعدی صورت پذیرفته است.

اشکالات مربوط به ESP نیز باعث فراخوان در دسامبر سال ۲۰۱۲ شدند درحالی‌که نشت سوخت منجر به فراخوان دیگری در فوریه ۲۰۱۴ گردید. فراخوانی دیگر در همان زمان برای نقص سیستم تعلیق نیز انجام پذیرفت. ششمین فراخوان در می ۲۰۱۴ صورت پذیرفت و آخرین فراخوان نیز به نگرانی از نقص ساب فریم‌ها مربوط می‌شد.

رضایت مالکان در نظرسنجی Driver Power

پژو ۲۰۸ در سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ به ترتیب رتبه‌های ۴۹،۷۳ و ۸۴ را در نظرسنجی رضایت‌مندی Driver Power به دست آورده است. مالکان مواردی چون هزینه‌های رانندگی پایین، قابلیت اعتماد و کیفیت سواری را به همراه هندلینگ ۲۰۸ دوست داشته‌اند درحالی‌که کاربردی بودن، تکنولوژی‌ها و راحت سواری از نقاط ضعف این خودرو بوده‌اند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 16 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.