بررسی نکات مثبت و منفی مرسدس‌ بنز GLS مدل ۲۰۲۲

بررسی نکات مثبت و منفی مرسدس‌ بنز GLS مدل ۲۰۲۲

بسیاری مرسدس‌بنز GLS را یکی از بهترین شاسی‌بلندهای لوکس جهان می‌دانند اما تجربه یک سفر طولانی و با این خودرو چگونه است؟!

مرسدس‌بنز GLS با گنجایش ۶ سرنشین یکی لوکس‌ترین بلندقامت‌های حال حاضر بازار جهانی محسوب می‌شود. این سنگین‌وزن ۸۱ هزار دلاری از یک موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی با فناوری هیبریدی سود می‌برد که ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۴۹۴ نیوتن متر گشتاور دارد و باوجود وزن زیادش، می‌تواند تنها درعرض ۵.۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

مدل‌های گوناگون این خودرو به سیستم چهارچرخ محرک ۴MATIC مجهز شده و نیروی موتور را از طریق یک جعبه‌دنده ۹ سرعتی به تمام چرخ‌های می‌رساند. GLS 450 توان یدک‌کشی حدودا ۳.۵ تن بار را نیز دارد. از آنجا که این خودرو لوکس‌ترین شاسی‌بلند مرسدس به شمار می‌رود، به به‌روزترین سامانه‎‌های ایمنی نظیر ترمز اضطراری فعال، تماس اضطراری مرسدس‌بنز، دستیار توجه راننده و… مجهز شده است. در ادامه به بررسی نکات مثبت و منفی این خودرو خواهیم پرداخت»:

نکات مثبت مرسدس بنز GLS 450

  • مناسب سفرهای جاده‌ای

کمتر خودروی شش ردیفه‌ای سواری نرم و روان GLS را دارد. صندلی‌های چرمی راحتی مناسبی را برای سرنشینان فراهم می‌کنند. این تجربه با همراهی فنربندی نرم و عایق‌بندی مناسب بدنه بهتر هم می‌شود.

  • سیستم‌های ایمنی فعال بالارده

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت و جالب‌توجه GLS، لیست سیستم‌های ایمنی فعال استاندارد آن است. کروزکنترل تطیبقی فعال به‌همراه فناوری نگهدارنده خودرو میان خطوط می‌تواند سفرهای طولانی و خسته‌کننده جاده‌ای را چند برابر راحت کند. کروزکنترل سرعت را به آرامی تغییر می‌داد و حتی ذره‌ای سرنشینان را آزار نمی‌دهد.

  • طراحی فوق‌العاده

مرسدس‌بنز سبک طراحی مدل‌های برقی‌اش را به سمت‌وسوی متفاوتی سوق داده اما شاسی‌بلند GLS و برادر کوچک‌ترش، GLE، هنوز از همان زبان دوست‌داشتنی و آشنای این برند لوکس استفاده می‌کنند که سال‌ها همراه مشتریان این برند آلمانی بوده است. شاید رنگ سفید بهترین گزینه موجود نباشد اما همراهی آن با رینگ‌های زیبا، خطوط نرم بدنه و طراحی ساده و زیبا جلوه‌ای خاص به آن بخشیده است.

معایب مرسدس بنز GLS 450

  • جادارترین خودروی کلاس نیست

GLS در مقایسه با رقبایی  چون بی‌ام‌و X7 و لندروور رنجروور اعدادوارقام خوبی را به نمایش می‌گذارد؛ فضای ۴۹۲ لیتری ردیف سوم این خودرو یکی از بهترین‌ها در کلاس خود محسوب می‌شود. فضای سر و پا هم در این بخش کاملا راضی‌کننده و مناسب هستند اما مسئله اصلی، جای دادن وسایل تمام این سرنشینان درون صندوق GLS است! اگر کاربری به‌دنبال سفری طولانی با شش فرد بالغ دیگر باشد باید به سراغ گزینه‌های بلندتری چون نسخه‌های کشیده کادیلاک اسکالید یا لینکلن نویگیتور برود. هر دو مدل یادشده از لحاظ فضای بار و سرنشین از نمونه‌های دیگر بازار با شاسی یکپارچه بهتر و کاربردی‌تر طراحی شده‌اند.

  • کاهش عملکرد با پرشدن ظرفیت

بررسی‌کنندگان هیچ‌گاه سخن از کمبود قدرت در GLS 450 نزده‌اند. موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی آن نیرویی بیشتر از حد موردنیاز برای کاربری‌های روزانه ارائه می‌کند اما جای‌دادن ۷ سرنشین بالغ و وسایلشان در آن و سفر به جاده‌های کوهستانی بلند باعث تنبل‌شدن GLS می‌شود.

البته خودرو کم نمی‌آورد اما جای دادن همه موارد یادشده باعث می‌شود تا راننده پایش را کمی بیشتر از حد معمول روی میدونی گاز فشار دهد تا صدای غرغر موتور را ساکت کند؛ بنابراین برای رانندگانی که در ارتفاعات زندگی می‌کنند و معمولا سرنشین یا باری را با خود به‌همراه دارند، خرید نمونه قوی‌تر GLS 580 با ۴۸۳ اسب بخار قدرت توصیه می‌شود.

  • بهینه‌ترین خودروی کلاس نیست

مصرف شهری این شاسی‌‌بلند لوکس برابر ۱۳ لیتر بر صد کیلومتر است. این رقم برای مصارف جاده‌ای و ترکیبی نیز به‌ترتیب برابر ۹.۸ و ۱۱ لیتر بر صد کیلومتر اندازه‌گیری شده است. با این اعدادوارقام حقیقتا نمی‌توان GLS را یک خودروی تشنه بنزین نامید اما رقبای دیگری چون آئودی Q7 و بی‌ام‌و X7 هر دو مصرف بهتری دارند و با یک‌بار پرکردن باک، سرنشینانشان را تا مسافت بیشتری همراهی می‌کنند؛ حتی اسکالید دیزلی کشیده نیز مصرف ترکیبی بهتری دارد.

مشخصات فنی مرسدس بنز GLS 450 4Matic

موتور۳ لیتری ۴ سیلندر خطی تویین توربو w/ISG
خروجی (قدرت/ گشتاور)۳۶۲ اسب بخار/ ۴۹۴ نیوتن متر
جعبه‌دنده۹ سرعتی خودکار
محور محرکدو دیفرانسیل چهارچرخ محرک
۰ – ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت۵.۹ ثانیه
حداکثر سرعت۲۰۸ کیلومتر بر ساعت
مصرف (شهری/ جاده‌ای/ ترکیبی)۱۳/ ۹.۸/ ۱۱ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر
وزن۲۴۵۴ کیلوگرم
گنجایش سرنشین۷ تن
وزن یدک۳۴۹۲ کیلوگرم
قیمت (پایه/ نمونه تست‌شده)۸۱,۸۰۰/ ۹۶,۲۰۰ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.