بررسی نمونه اولیه مرسدس بنز GLA 2015

بررسی نمونه اولیه مرسدس بنز GLA 2015

مرسدس بنز GLA وظایف بسیار زیادی بر عهده دارد. با داشتن پایه و اساسی مشابه با سدان کامپکت CLA، حالا GLA وظیفه‌ی مهم افزایش فروش مرسدس در کلاس مینی شاسی بلندهایی مانند مدل‌های آئودی و بی ام و در بازارهای مهم جهانی را بر عهده دارد. ولی از آن جایی که این خودرو هنوز در مرحله‌ی پیش تولید است نمی‌توان در مورد میزان فروش آن بحث کرد. عرضه‌ی آن در اروپا تا چند ماه دیگر انجام خواهد شد، و حدوداً یک سال بعد می‌توانید آن را در نمایشگاههای آمریکا ببینید. ما فرصتی را به‌دست آوردیم تا دو روز را همراه با مهندسین مرسدس در بارسلونای اسپانیا، جایی که GLA مراحل نهایی تست‌های تولید خود را پشت سر می‌گذارد سپری کنیم.

علاوه بر CLA، مرسدس GLA شباهت زیادی با مرسدس کلاس A و B دارد که در اینجا فقط به عنوان یک خودروی الکتریکی عرضه خواهد شد. تولید متعدد مدل‌های پیشین آن خودروهای کوچک موجب به کارگیری ساخت و سازی خلاقانه ولی همراه با محدودیت‌های معماری با عنوان کانسپت sandwich-floor می‌شود، که به منظور دستیابی به یک معماری ساده‌تر و انعطاف پذیرتر مطرح شده است. این مطمئناً یکی از زیرکانه‌ترین تصمیماتی بوده است که تاکنون در دفتر مرکزی دایملر در اشتوتگارت آلمان گرفته شده است. اکنون با توده‌ای از قطعات مشابه می توان محصولات متفاوتی را تولید نمود، که در اثر افزایش حجم تولید، به میزان بسیار زیادی هزینه‌های تولید کاهش می‌یابد، و گفته می‌شود که فروش خودروهای جدید کلاس‌های A، B و CLA فراتر از حد انتظار بوده است. و این قبل از احتساب GLA می‌باشد. در آمریکای شمالی، GLA به خوبی می‌تواند پرفروش‌ترین مرسدس بنز تاریخ باشد، علاقه‌ی ما به داشتن کالاهای لوکس ارزان قیمت و داشتن مدل‌های متنوع مانند هاچ بک و SUV کراس اور می‌توانند به تحقق این موضوع کمک کنند.

تجربه‌ی ما از رانندگی با مرسدس GLA شامل سواری‌هایی طولانی و پرشور در تپه‌های بالاتر از Costa Daurada می‌شود. در این مراحل آخر توسعه، تست رانندگی این چنین برای کشف مشکلات بزرگ انجام نمی‌شود، هرچند در صورت وجود هر گونه عیب و ایراد جدی به آن رسیدگی خواهد شد. در عوض، مهندسینی که ما با آن‌ها رانندگی کردیم به دنبال سر و صداهای اضافی خودرو، تست رنگ و استحکام تزئینات در چندین نمونه و تست پایداری کلی قطعات خودرو بودند. در واقع، در یک GLA، ما متوجه شدیم که تکه‌های پوشش بدنه‌ی آن به صورت سایه‌های خاکستری دیده می‌شوند. البته آن‌ها قرار بود با یکدیگر مطابقت داشته باشند. به طور طبیعی، این مشکل از دید تیم مهندسین مرسدس پنهان نماند، و با سازنده‌ی پوشش بدنه تماس گرفته شد تا به آن‌ها گوشزد شود که کیفیت قطعاتشان باید ارتقا پیدا کند. ولی حتی اگر پوشش بدنه مشکلی نداشت، همان لحظه‌ای که وارد GLA می‌شوید، کاملاً واضح است که این یک بنز ارزان قیمت است. تزئینات داخلی خودرو جذاب هستند، و از نظر ظاهر داخلی مشابه CLA می‌باشد، البته ما متوجه شدیم که تزئینات و طراحی داخلی شامل برخی قطعات ارزان و بی کیفیت نیز است. در ظاهر بیرونی خودرو، ورودی‌های هوای زیبای GLA، جلو پنجره‌ی گسترده با ستاره‌ی مرکزی بنز، و چراغ‌های عقب بیرون زده به جاه طلبی‌های تهاجمی مرسدس برای کراس اور اشاره کرده، و همچنین به عنوان شاخص‌های بصری اهداف پویای آن عمل می‌کنند. در حالی که ما قضاوت نهایی را به بعد از رانندگی با GLA موکول می‌کنیم،

در ماه‌های اولیه‌ی معرفی خودرو، سیستم چهار چرخ متحرک ۴MATIC تنها سیستم انتقال نیروی خودرو خواهد بود، ولی سیستم محور جلو نیز چند ماه پس از آن عرضه خواهد شد. ما هر دو را تست کردیم. مدل ۴MATIC برای وظایف سبک جاده ای طراحی شده است، هر چند ما نمی‌توانیم GLA را در سطوحی بدتر از یک زمین چمن ناصاف تصور کنیم. چرخ‌های عقب حتی در سرعت‌های بالای بزرگراه می‌توانند نیرو دریافت کنند.

از آن جایی که مرسدس به شدت به سمت کلاس‌های ارزان قیمت‌تر حرکت می‌کند، به طور طبیعی اعتبار خود به عنوان یک برند لوکس را به خطر می‌اندازد. بنابراین GLA باید همانند سایر SUV های مرسدس محکم و بهینه باشد، بعد از همه، مرسدس بنز همواره دوست دارد تا بر شعار تبلیغاتی خود مبنی بر ساخت بهترین خودرو، یا هیچ کدام تاکید نماید. در حالی که این تست نشان می‌دهد که GLA آماده است تا مسیر موفقیت خودروهای کوچک اخیر مرسدس را ادامه دهد، تصمیم گیری در مورد بهترین بودن آن قبل از عرضه‌ی رسمی کار سختی خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
14 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.