بررسی نسل جدید مرسدس E کلاس کابریولت ۲۰۱۷

بررسی نسل جدید مرسدس E کلاس کابریولت ۲۰۱۷

تابستان‌های بریتانیا چندان پیش‌بینی پذیر نیستند اما با این وجود هنوز هم مردمان این دیار خودروهای کانورتیبل بیشتری را نسبت به فرانسوی‌ها، ایتالیایی‌ها و اسپانیایی‌ها می‌خرند. تنها ژرمن‌ها هستند که در این زمینه حرف اول را می‌زنند.

مرسدس علاقه بیشتری به خودروهای کانورتیبل داشته و بیش از هر خودروساز دیگری محصولات روباز عرضه می‌کند.

جدیدترین عضو خانواده روبازهای مرسدس، نسل جدید E کلاس کابریولت است که در جایگاهی بین C و S کلاس قرار می‌گیرد. از این نظر E کلاس ترکیبی از اشرافیت و ارزش در برابر مبلغ پرداختی است. کارشناسان مجله اتو اکسپرس برای اولین پشت فرمان این خودروی محشر نشسته‌اند…

اولین موضوعی که در رابطه با این خودرو نظرتان را جلب خواهد کرد رشد ابعاد است. با طول ۴.۸۳ متری، این خودرو ۱۲۳ میلی‌متر طویل‌تر از نسل قبلی بوده و همچنین ۷۴ میلی‌متر پهن‌تر و ۳۰ میلی‌متر بلندقدتر است.

این افزایش ابعاد به معنی افزایش راحتی ۴ سرنشین بالغ است. صندلی‌های عقب از تاشو بوده و با بستن سقف می‌توان از صندوق ۳۸۵ لیتری خودرو استفاده کرد. بدین ترتیب نسل جدید E کلاس کابریولت از معدود خودروهای این کلاس است که می‌تواند کاربردی به عنوان یک خودروی خانوادگی داشته باشد.

اما در این کلاس استایل و دلپذیر بودن از شاخصه‌های کلیدی هستند و مرسدس از این نظر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. نمای جلوی با ابهت و کاپوت طویل باعث ایجاد ظاهری گیرا و شیک شده و نمای عقب نیز شباهت‌های زیادی به برادر گران‌تر یعنی S کلاس کابریولت دارد. تنها چیزی که باعث اختلال در این نمای زیبا می‌شود بادگیر سفارشی ایرکپ است که روی شیشه جلو قرار گرفته و البته می‌توان آن را به‌صورت الکتریکی جمع کرد.

مالکان تمایل خواهند داشت سقف را باز کنند تا مردم داخل خودرو را ببینند زیرا کابین واقعاً ویژه است. همانند مدل‌های سدان و کوپه، توجه به کیفیت و جزئیات استثنایی بوده و از مواد درجه‌یک در جای‌جای کابین استفاده شده است.

سقف فابریک E کلاس که از نوع چندلایه آکوستیک است برگرفته از S کلاس بوده و در ۲۰ ثانیه و تا سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت باز و بسته می‌شود. با بسته بودن سقف اوضاع خوبی برقرار بوده و با باز کردن آن نیز می‌توانید به راحتی در سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت با سرنشینان صحبت کنید. البته سیستم ایرکپ کمی ناامیدکننده بوده است. این سیستم باعث ایجاد سروصدای باد می‌شود.

مرسدس پیش‌بینی می‌کند مدل E220d موجود در تست فروش بالایی داشته باشد. همانند مدل‌های سدان و کوپه، این خودرو دارای پیشرانه ۲ لیتری جدید با قدرت ۱۹۱ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متر است. پیشرانه خودرو کاملاً نرم و ریلکس بوده و کارایی آن نیز قابل‌احترام است. البته از سریع بودن فاصله دارد اما در زمان حرکت در بزرگراه احساس خوبی ایجاد می‌کند.

سرعت آرامش‌بخش پیشرانه دیزلی مناسب‌تر بوده زیرا E کلاس کابریولت خودرویی نیست که شما بخواهید با آن در راه‌های پرپیچ‌وخم ماجراجویی کنید. هندلینگ خودرو از اعتماد و پایداری کافی‌ای برخوردار بوده اما همانند مدل کوپه، احساس سبکی ویژه ندارد.

بهتر است که خودرو را در حالت راحت نگه دارید و از نرمی و سواری متین آن لذت ببرید. توصیه می‌کنیم از رینگ‌های ۲۰ اینچی که می‌توانند باعث ناراحتی خودرو در برخی شرایط شوند دوری نمایید. این رینگ‌ها باعث انتقال لرزش‌ها به فریم خودرو شده و فکر نمی‌کنیم مدل‌های استفاده کننده از رینگ‌های کوچک‌تر چنین مشکلاتی را داشته باشند.

بهای E220d کابریولت از ۴۴۶۷۵ پوند آغاز می‌شود اما خودروی حاضر در تست به تجهیزات سفارشی مجهز بوده که بهای آن را به مرز ۵۵ هزار پوند رسانده است؛ اما هنوز هم هیچ رقیبی در این قیمت به چشم نمی‌خورد. نسل جدید E کلاس کابریولت در جایگاهی بین کابریوهای ۴ نفره کوچک‌تر و مدل‌های گران‌تر چون ب ام و سری ۶ کانورتیبل قرار می‌گیرد.

نسل جدید مرسدس E کلاس کابریولت برخی از جذاب‌ترین خصوصیات موجود در بازار خودروهای روباز را با یکدیگر ترکیب کرده است. این خودرو بخش اعظم داشته‌های S کلاس را به همراه دارد و ویژه‌تر از C کلاس احساس می‌شود و درعین‌حال بهایی بین این دو برادر دارد. مدل E220d هزینه‌های مالکیت پایین و عملکرد برجسته‌ای داشته و اگرچه از نظر سواری جذاب‌ترین گزینه نیست اما آرامش پیشرانه به خوبی با کاراکتر این خودرو همخوانی دارد. فقط به یاد داشته باشید بیش از حد تیک‌های لیست آپشن ها را نزنید!

مشخصات مرسدس E220d کابریولت AMG Line

قیمت: ۴۴۶۷۵ پوند

پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربودیزل

قدرت/گشتاور: ۱۹۲ اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر

گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۷ ثانیه

حداکثر سرعت: ۲۲۰ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: ۴.۹ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.